ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال آمریکا از انتقال کامل اورانیوم ایران به روسیه

جان کری، وزیر خارجه آمریکا از انتقال ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم اورانیوم تا ۲۰ درصد غنی‌شده ایران به روسیه استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای اجرای توافق هسته‌ای دانست.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا از انتقال ۱۱ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم اورانیوم تا ۲۰ درصد غنی‌شده ایران به روسیه استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای اجرای توافق هسته‌ای دانست.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری روز دوشنبه ۲۸ دسامبر / ۷ دی در بیانیه‌ای ضمن اعلام این‌که انتقال این مقدار اورانیوم توسط یک کشتی صورت گرفته، گفت: «این محموله شامل کلیه ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا ۲۰ درصد بود، به جز بخشی که به صفحه سوخت راکتور تهران تبدیل شده است.»

روز دوشنبه خبرگزاری تاس خبر انتقال کامل محموله ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به روسیه را منتشر کرد.

بر اساس توافق صورت‌گرفته، ایران در ازای این مقدار اورانیوم، از روسیه و قزاقستان کیک زرد دریافت کرده است.

جان کری افزود: «انتقال ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به خارج، گامی اساسی در جهت اجرای تعهدات ایران است که برپایه آن تا روز اجرای توافق بیش از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده نداشته باشد.»

کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا ۳۰۰ کیلوگرم از جمله مواردی است که در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ بر سر آن توافق شد.

براساس این توافق ایران همچنین باید تعداد سانتریفیوژهای فعال در چرخه سوخت خود را کاهش دهد و رآکتور هسته‌ای اراک را از نو بازسازی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    میلیارد ها دلار برای غنی کردن صرف شد . میلیارد ها دلار بابت دور زدن تحریم ها صرف شد . میلیارد ها دلار توسط دلال ها و واسطه ها در این روند دزدیده شد(نمونه آش بابک زنجانی). حالا اورانیم رو دادیم کیک زرد گرفتیم که مطمئن هستم روسیه  میلیونها دلار سود کرده . به این میگن درایت و سیاست !. و بد تر از همه این که در حال حاضر هیچ مصرفی برای کیک زرد نداریم به جز این که برای جشن تولد سردار فیروز آبادی ببریم و چند تا شمع روش بزاریم !

  • Farid

    روسیه = ولی جدید ولی فقیه ؟!

  • حقیقتگو

    بله چند ده سال در ایران امپریالیست ها بهانه چغ چغه مانندی رو بدست میلیونها بچه مغز بزرگسال در ایران دادند که بله بفرمائید انمی شوید اتم داشتن حق مسلم شماست و اول میلیاردها دلار برای فروش اورانیوم و ایزارغنی کردن اورانیوم از ایران کاسبی کردن و بعد هم به بهانه ترس از ایران اتمی ساله های سال میلیاردها دلار رو تحت عنوان بلوکه کردن برای پیشرفت اقتصادی و صنعتی و رفاه مردم مان برداشتند. حالا میلیاردها دلاری که هزینه عنی کردن اورانیوم شده که هیچ بلکه اورانیوم گران قیمت مفت و مسلم تحویل روس ها میشه و میلیونها هم 17 رکعت نماز می خوانند که خدا ازشون راضی باشه !!