ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلژیک: عملیات تروریستی در جشن‌های سال نو خنثی شد

نیروهای امنیتی بلژیک دو نفر مظنون تروریست را که گفته می‌شود قصد داشتند در جریان جشن‌های سال نو میلادی دست به عملیات تروریستی در بروکسل بزنند دستگیر کرد.

نیروهای امنیتی بلژیک دو نفر مظنون تروریست را که گفته می‌شود قصد داشتند در جریان جشن‌های سال نو میلادی دست به عملیات تروریستی در بروکسل بزنند دستگیر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستانی فدرال بلژیک امروز، سه‌شنبه ۲۹ دسامبر / ۸ دی در بیانیه‌ای ضمن «جدی» دانستن این تهدید تروریستی گفت مظنونان بازداشت‌شده قصد داشتند «چندین نقطه نمادین بروکسل را در جشن‌های سال نو هدف قرار دهند».

بنا به این بیانیه، عملیات بازداشت مظنونان تروریست در دو روز یکشنبه و دوشنبه به درخواست یک قاضی ویژه تروریسم، در منطقه بروکسل، «برابانت فلاندر» که بروکسل را احاطه می‌کند و شهر لی‌یژ انجام شد و ربطی به ترورهای پاریس نداشت.

در این عملیات شش نفر دستگیر شدند که دو مظنون اصلی در بازداشت ماندند و چهار نفر دیگر آزاد شدند.

دادستانی فدرال بلژیک گفته است یکی از مظنونان به اتهام «تهدیدات تروریستی، مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی به‌عنوان رهبر، و استخدام برای ارتکاب جرایم تروریستی» و دیگری نیز به اتهام «تهدیدات تروریستی و مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی» بازداشت شده‌‌اند.

مقامات قضائی بلژیک در مورد هویت افراد بازداشت‌شده، سن، ملیت و حتی محل بازداشت آن‌ها سکوت کرده‌اند چون تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در جریان این عملیات نه اسلحه‌ای کشف شد و نه مواد منفجره. با این حال «اسناد اطلاعاتی از نوع آموزش نظامی و مواد تبلیغاتی "دولت اسلامی" (داعش)» از بازداشت‌شدگان به‌دست آمده است که در حال حاضر مسئولان مشغول بررسی آن‌ها هستند.

در چنین شرایطی «اوسام» (Ocam) نهادی که تهدیدات تروریستی در بلژیک را ارزیابی می‌کند، شامگاه دوشنبه بار دیگر وضعیت هشدار اعلام کرد تا نیروهای پلیس و ارتش در نقاط اصلی و نمادین بروکسل حضور داشته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.