ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم آلودگی شدید هوا در تهران و تشکیل جلسه اضطراری

در پی «قرمز» شدن شاخص آلودگی هوا در تهران، به درخواست اداره محیط زیست استان تهران عصر امروز سه‌شنبه ۸ دی در استانداری پایتختتشکیل جلسه داد.

در پی «قرمز» شدن شاخص آلودگی هوا در تهران، به درخواست اداره محیط زیست استان تهران عصر امروز سه‌شنبه ۸ دی در استانداری پایتخت تشکیل جلسه داد.

شاخص کیفی هوای امروز تهران به ۱۵۷ رسید و در شرایط «ناسالم» (قرمز) برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

کمیته اضطرار آلودگی هوا در این جلسه تصمیم گرفت که مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان تهران، به‌جز فیروزکوه، دماوند و پردیس، فردا (چهارشنبه) تعطیل شوند.

همچنین طبق اعلام این کمیته طرح زوج و فرد ترافیک در تهران فردا از درب منازل اجرا می‌شود.

هوای تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها از ۲۳ آذر وارد وضعیت قرمز شد. مدارس تهران نیز در روزهای اخیر به‌دلیل آلودگی شدید هوا چند روز تعطیل بودند.

تهران در دو روز گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) قرار داشت.

اگر میزان ذرات معلق در هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد در وضعیت «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) و اگر بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد در وضعیت «ناسالم» (قرمز) قرار دارد. منظور از «گروه حساس» بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و زنان باردار، کودکان و همچنین مجروحان شیمیایی است که تنفس هوای آلوده آن‌ها را بیش از دیگر افراد جامعه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به‌گفته امین افتخار، مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران، براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای امروز تهران به ۱۵۷ رسید و در شرایط «ناسالم» (قرمز) برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران استمرار سه هفته‌ای آلودگی هوا را برای مردم نگران‌کننده خواند و گفت: «متأسفانه امروز با وجود این‌که تعطیل بوده و انتظار کاهش غلظت آلاینده‌ها را داشتیم اما شاهد افزایش آن‌ها و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در وضعیت قرمز یعنی خطر آلودگی هوا برای آحاد جامعه هستیم.»

او به شهروندان توصیه کرد که از حضور غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

سوخت‌های فسیلی، بنزین غیراستاندارد، شمار روزافزون خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها و غیراستاندارد بودن موتورهای آن‌ها و همچنین فعالیت‌های صنعتی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدرضا

    در مملکت امام زمان هیچ راه چاره ای نه برای آلودگی ونه برای هیچ بحرانی وجود نداره مردمی بی اعتنا به همه چیز ، وحاکمانی غارتگر که آنها هم مانند مردم نسبت به( آب ،خاک،هوا ، محیط زیست وهر آنچه که نیاز یک انسان برای زندگیست )بی تفاوت هستند بلکه در راه نابودی آن نیز میکوشند ، جامعه بشه مانند باتلاقی شده که هر کسی در آن برای بیرون کشیدن خود از آن تلاش میکند آنهایی که زیر دست و پای دیگران میمانند در باتلاق جامعه غرق میشوند وکسانی که تلاش بیشتری برای زنده ماندن میکنند زمان مرگ خود را به تعویق می اندازند ولی در نهایت آنها هم در باتلاق ساخته دست جمهوری اسلامی غرق میشوند

  • Farid

    محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست ایران اعلام کرده که شاخص‌ آلاینده‌ها در تهران افزایش یافته و هوای این شهر "برای همه افراد ناسالم است." آقای رستگاری امروز هشتم دی ماه (۲۹ دسامبر) به خبرگزاری تسنیم گفته است که شاخص‌ آلودگی نسبت به روز پیش بیشتر شده و عدد ۱۵۷ را نشان می‌دهد که وضعیت قرمز است. با این که امروز در ایران تعطیلی عمومی بوده اما بر اساس گزارش‌ها این تعطیلی اثر قابل توجهی در کاهش آلاینده‌ها در تهران نداشته است. مهمترین آلاینده در هوای تهران همچنان ذرات معلق است که در روزهایی مثل امروز تقریبا "۷۰۰ درصد بیشتر از استاندارد" سازمان بهداشت جهانی است.!!!

  • میترا

    سازو کار مقابله با سوء مدیریت در این نظام وقت کشی و پاسکاری است تا موضوع بحرانی یا حل شود یا از اهمیت آن در انظار عمومی کاسته شود. هر سال با بحرانی شدن الودگی مکانیسم پاسکاری شروع میشود. هوا که گرم تر شد، آلودگی کمتر می شود و مردم بسیار هوشمند و دانای ایران هم می روند پی گردش و میهمانی و دور دور و ثروت اندوزی، یا خود را علاف بحرانی دیگر می کنند.