ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوءاستفاده سپاه از فقر در سیستان و بلوچستان

سپاه پاسداران با تطمیع افراد فقیر این استان، آن‌ها را جذب و به سوریه اعزام می‌کند. به‌ گزارش فعالان کمیپن بلوچ یک گروه ۲۵نفری از شهر فنوچ به سوریه اعزام شده است.

یک نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی از سپاه پاسداران خواست که فعالیت‌های خود را در استان سیستان و بلوچستان گسترش دهد و در کنار دولت به محرومیت‌زدایی این استان کمک کند. این در حالی است که فعالان بلوچ از سوء استفاده سپاه از فقر مردم منطقه خبر می‌دهند.

ناصر کاشانی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، جذب و استخدام نیروهای بومی از سوی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت که استخدام رسمی این افراد تاثیر به‌سزایی در افزایش امنیت استان دارد.

به گفته کاشانی، سپاه در این منطقه کارهایی را انجام می‌دهد که وظیفه‌اش نیست و این اقدامات به رفع محرومیت این استان کمک می‌کند. او همچنین از دولت خواست که همراه با سپاه فعالیت کند تا مشکلات این استان زود‌تر حل شود.

این نماینده در حالی از فعالیت‌های سپاه پاسداران در استان دفاع می‌کند که بخشی از فعالان سیاسی و مدنی بلوچ، حضور سپاه در منطقه را تنش‌آفرین می‌دانند. کمپین فعالان بلوچ در مهر ۱۳۹۳با انتشار گزارشی، از سوءاستفاده سپاه پاسداران از فقر ساکنان بلوچستان خبر داد.

براساس این گزارش، سپاه پاسداران با تطمیع افراد فقیر در مناطق کم‌برخوردار این استان، آن‌ها را جذب و به سوریه اعزام می‌کند. فعالان کمیپن بلوچ به صورت مشخص از اعزام یک گروه ۲۵ نفره از جوانان شهر فنوچ در این استان به سوریه خبر داده بودند.

خبرگزاری‌های داخلی ایران یک ماه پیش از کشته شدن هفت سرباز سیستان و بلوچستانی در سوریه و خاکسپاری آن‌ها در شهرهای مختلف این استان خبر دادند.

بومی‌سازی امنیت، جذب نیروی سرکوب

آذر ۹۴، مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان از واگذاری امان‌نامه به ۶۰ نفر از «اشرار» در این استان خبر داد. پیش از این نیز استاندار این استان از دریافت امان‌نامه از سوی ۶۰ نفر دیگر در دو مرحله خبر داده بود.

همچنین فرمانده سپاه منطقه سیستان و بلوچستان از جذب ۲ هزار سرباز فراری این استان از سوی سپاه پاسداران خبر داد. براساس گزارش خبرگزاری‌ ایرنا، این افراد در بسیج سپاه زاهدان جذب شده و آموزش دیده‌اند. علیرضا عظیمی جاهد، فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان، اردیبهشت ۹۱ گفته بود که این افراد می‌توانند کمک خوبی برای سپاه باشند.

به گفته او، این افراد که در پایگاه‌های مقاومت به کار گرفته می‌شوند، با توجه به‌شناختی که از منطقه دارند می‌توانند بهترین کمک برای سپاه در زمینه اطلاعاتی و عملیاتی باشند. او آمار دقیقی از تعداد افرادی که در این پروژه جذب سپاه پاسداران شده‌اند، نداد اما اعلام کرد که آنها در گروه‌های ۲۵۰ نفره آموزش می‌بینند.

علاوه بر این سپاه پاسدارن در طرحی که از آن به عنوان «طرح شهید شوشتری» نام برده می‌شود، مسلح کردن سران برخی از طوایف را در دستور کار قرار داده است. به گفته فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان، سران این طوایف در شناسایی و جذب سربازان فراری به سپاه پاسداران کمک می‌کنند.

برخی از شخصیت‌های مذهبی این طرح را مخل امنیت استان دانسته بودند. همچنین تابستان ۹۴ دادستان زاهدان افزایش سلاح‌های گرم در این استان را موجب افزایش ناامنی دانست. فرمانده پلیس این استان نیز یک سال قبل از افزایش سلاح گرم در دست مردم انتقاد کرده و گفته بود که باید در اعطای سلاح به افراد تجدیدنظر کرد.

به گفته فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان، مسلح کردن طوایف به منظور تامین امنیت مرز‌ها صورت می‌گیرد. تامین امنیت مرزهای ایران از سال ۱۳۸۸ به مدت پنج سال به سپاه پاسداران واگذار و سال گذشته نیز تمدید شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    در عکس کاملا" به وضوح دیده میشود که هر یکی از این بنده گان آخوند شده اسلحه ای برای مزدوری و چپاول کردن و خفقان مردم و برای خدمت بکردن ه شیطان در دست دارد و بدون اسلحه امپریالیست ساز با دیگران فرقی ندارد. بله این اسلحه ها هستند که بجای مداد و قلم و کتاب باید برای مکیدن مغز و غیرت و و مکیدن منابع عظیم زیر زمینی خاورمیانه توسط امپریالیست ها و با بهانه دفاع از دین اسلام به دست بیسوادان و خرافات زده گان و عقده ای ها داده شود. در عکس باز هم بوضوح دیده میشود که امپریالیست ها چگونه و با چه قدرتی و با پنچول های پنهانی شان در لفافه دین اسلام از مردمان خاورمیانه نشین ربات های شبه انسان می سازند !

  • یک ایرانی

    سایست مسلح کردن مردم عادی و از قبیل جیش الشعبی و بسیج یک خطر مهم و بزرگ هر کشور بوجود میاورد و آن را میتوان بحران عراق.. ید. صدام دیکتاتور در اخرین روزهای حکومتها صدها هزار سلاح بین مردم پخش کرد و عملا نگذاشت حکومت امریکا عراق تصرف کرده بتواند سریعا امنیت در سارسر کشور برقررا کند. انواع باندها بوج.د امد. حکومت ملوک اطائفی بجود هر نفظه عراق و کشورهای مشابه در اسای و افاریقا. حقیقتا امریکا به ره بهانه بود که از بزرگرتین دیکتاتوریهای خطرناک منطقه یعنی دصام برداشت. ناخواسته به نفع شیعیان عراق عمل کرد و بعدا شعیان توانتسند صاحب اکثریت کرسی مجلس و نخست وزیر بشوند چون طبیعی است اکثریت مردم عراق تشکیل میدهند. ولی وجود گروهای مسلح غیر متعارف در شاریط بحرانی میتواند برعکس باشد. تسلیح به سلاح سبک خطرناک است و خطرناکتر تسلیح به سلاحهای سنگین مثل موشک و سیستمهای ضد تانک و موشکهای هوا به هوا دوش پرتاپ. در این صورت واقعا فاجعه بار میشود. ولی کمک گرفتن از مردم مناطق برای برقراری امنیت در کل خوبست به شرطی یک حکومت دموکرات و مردمی باشد و هدفش کمک به امنیت مردم باشد تا شهر وروستا جولانگاه یاغیان و دزدان و گردنه بگیران نشود و مردم براحتی سرشان شب اسوده بر بالسشت بگذارند بخوابند...