ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی برای صلح: از بودروم تا دیاربکر در ترکیه

یک گروه از کنشگران صلح، پیاده از شهر بودروم واقع در غرب ترکیه به سمت دیاربکر در شرق این کشور با این شعار در حال حرکتند: «نه برای مرگ، که برای زندگی راه می‌پیمایم».

در شرایطی که این روزها برگزاری تجمع‌های اعتراضی در ترکیه از طرف نیروهای امنیتی با خشونت روبه‌رو می‌شود، تعدادی از نیروهای صلح‌طلب این کشور به حمایت از مردم کردستان ترکیه دست به اعتراض زدند. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ دسامبر چندین تجمع در شهر آنکارا در حمایت از صلح و علیه جنگ برگزار شد. همچنین یک گروه از کنشگران صلح، پیاده از شهر بودروم واقع در غرب ترکیه به سمت دیاربکر در شرق این کشور با این شعار در حال حرکتند: «نه برای مرگ، که برای زندگی راه می‌پیمایم».

غرب ترکیه در برابر فجایعی که در شرق این کشور در حال اتفاق افتادن است، سکوت در پیش گرفته. این گروه ۳۵ نفره می‌خواهند روز اول ژانویه ۲۰۱۶ پیاده به شهر دیاربکر برسند تا شاید حرکت آنها موجب توجه رسانه‌ای و آگاهی‌رسانی شود.

در چند روز گذشته، حمله نیروهای مسلح ارتش ترکیه به شهرهای سیلوپی، سور، نصیبین، کربوران و جیزره کشته شدن ده‌ها شهروند غیرنظامی را به دنبال داشته است. قرارداد صلح بین دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان با حمله‌های پیاپی ارتش ترکیه به شهرهای کردنشین هر روز بیش از قبل نادیده گرفته شده و به قول رجب طیب اردوغان، صلح در «فریزر» گذاشته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.