ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جانشین فرمانده سپاه: صدها تونل مملو از موشک‌ داریم

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به‌دلیل برنامه موشکی جمهوری اسلامی، گفت ایران صدها تونل مملو از موشک آماده پرواز دارد و همچنان به توسعه قدرت موشکی خود ادامه خواهد داد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به‌دلیل برنامه موشکی جمهوری اسلامی، گفت ایران صدها تونل مملو از موشک آماده پرواز دارد و همچنان به توسعه قدرت موشکی خود ادامه خواهد داد.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران از «انبارهای موشکی» جمهوری اسلامی و این‌که این انبارها برای جای دادن موشک‌ها فضای کافی ندارند خبر داد.

حسین سلامی امروز، جمعه ۱۱ دی در نماز جمعه تهران گفت ایران در توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده خود هرگز توقف نخواهد کرد.

او گفت: «ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تا زمانی که شما فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که ملت مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌هایشان شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت مسلمان سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که خانه‌های پاکستانی‌ها را ویران می‌کنید و بلادهای اسلامی را در اشغال دارید با شتاب بیشتری توسعه قدرت موشکی‌مان را ادامه خواهیم داد.»

جانشین فرمانده کل سپاه از «انبارهای موشکی» جمهوری اسلامی و این‌که این انبارها برای جای دادن موشک‌ها فضای کافی ندارند خبر داد و افزود: «صدها تونل طویل مملو از موشک‌هایی داریم که همگی آن‌ها آماده پرواز هستند.»

آمریکا به دلیل «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک» ایران تحریم‌های تازه‌ای را علیه بیش از ۱۰ شرکت و فرد در ایران، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ در نظر گرفته که در این برنامه نقش داشته‌اند. به‌گفته وال‌استریت ژورنال این تحریم‌های جدید قرار بود روز پنج‌شنبه به اجرا گذاشته شوند اما دولت باراک اوباما آن‌ها را به تعویق انداخته است.

ایران در ماه اکتبر (مهرماه) موشک بالستیک عماد را آزمایش کرد. پرونده آزمایش این موشک به کمیته تحریم شورای امنیت ارسال شد و کارشناسان این کمیته پس از تحقیقات خود در این زمینه روز ۱۵ دسامبر / ۲۴ آذر آن را نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور دانستند.

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل ایران را از انجام آزمایش‌ موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند، منع کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    پنجشنبه 10دیماه 94 - گوهر عشقى مادر شهید ستار بهشتی در پاسخ به تهدید دخترش سحر بهشتی که یکشنبه 6دیماه 94 از سوی مأموران وزارت بدنام اطلاعات با سلاح تهدید به مرگ شده بود گفته است: ‌ من گوهر عشقی مادر ستار بهشتی هستم، ستار من کارگری بود که او را بردند و ۴ روزه کشتند. حالا افتاده‌اند به جان دخترم سحر. سحر را اولین بار نیست که تهدید کرده‌اند، سحر را چند بار تهدید کرده‌اند. سحر می‌رود بچه‌اش را از مدرسه بیاورد یک پژوی نوک مدادی جلویش را می‌گیرد، به سحر می‌گوید که بیا پایین، سحر می‌گوید نمی‌آیم، می‌گوید عکس ستار را از پشت ماشینت بردار، سحر می‌گوید برنمی‌دارم. (مامور) می‌آید داخل ماشین با اسلحه، تهدیدش می‌کند و به او حرفهای نامربوط می‌زند، به سحر می‌گوید ما تو را می‌بریم و می‌کشیم، همه بدانند من مادر ستار هستم، اگر سحر را هم در راه ستار بدهم، دست برنمی‌دارم، اگر مویی از سر سحر کم بشود، من نظام را مقصر می‌دانم و نظام باید جوابگوی من باشد، نه مثل ستار که کشتند و من هیچی نگفتم». گوهر عشقی می‌گوید که از هیچ چیز ترس و هراس ندارد: من تا زمانی‌که زنده باشم، خودم صدای ستار هستم، بعد از من سحر، صدای ستار است، ستار کارگری بود که او را کشتند و نظام به من پاسخی نداد اما نمی‌گذارم سحر را بکشند، ما از هیچی نمی‌ترسیم، به ما قبر هم نشان داده‌اند، این اسلحه‌ها هم اسباب بازی است و این‌ها را هم جمع کنند، ما از این‌ها نمی‌ترسیم. این اسباب بازیها را جمع کنند.

  • آسمان و زمین از تهران

    با سلام و تحیت به این فرمانده. من البته به جچنین فرماندهی افتخار می کنم و امام خامنه ای را به داشتن چنین سردارانی تشویق و تحریک و تمجید و تخدیر و تزلیف و تنذیف می کنم. واقعا این امام خامنه ای در درایت و خردمندی روی دست هر چی احمق هست بلند شده و نشسته! احسنت به این حماقت الهی! یعنی اگر ما چندین نمونه از این سردارها رو داشته باشیم که به حمد الله صد برابر موشکهامون داریم می تونیم بر تختر یعنی تخرخر آمریکا و اسراییل و پاکستان و افغانستان و خلاصه کره ی زمین اونا رو به عنوان مستراب مستشاری بفرستیم به اقصا نقاط عالم. چرا چون اول از همه اینکه ودکا مال خودت نیست و مفته اما شکم که مال خودته! دوما تریکت مفته اما شش و مش که مال خودته. به خودت رحم کن. این صرتت را تو آینه نگاه کن. داری از بس کشیدی و زدی و خوردی متلاشی میشی. شاید از ترس و خوف خداست. و اما بعد اگه جا نداری موشکاتو بزاری چند تاشو بفرست ما تو خونه جا داریم. چون الان خیلی هوا سرده و ما پول نداریم همه جا رو گرم کنیم هر نه نفرمون با مادرمون تو یه اتاق میخوابیم٬ پرمونم از سرما پریروز مرد. پولای نفتمونو سارقین مسلح به قرآن و حدیث و کارد و قمه و شمشیر و تناب دزدیدند. بنا بر این ما دو تا اتاق خالی داریم میتونی سیصد و سیزده تا موشک رو تو اتاقای ما بزاری. اگرم بمب هسته دار داری میتونی تو آب انباتر ما بزاری. در ضمن چون بمب ها برا ظهور امام زمان جان ساختین خوبه چند تا رو هم بفرستین تو چاه جمکران و یه صد تایی همومیشه بفرستین توی چاه سامراي. اینا به عقل من رسید. و گر نه که میتونین از امام خامنه ای بخاین تا همین امشب یا فردا شب در نماز جماع ت از آقا امام زمان عج بپرسه. همین که بگه آقا شما خودتون بگین ما کجا بزاریم کار درس می شه چون آقا مثل ممثل: العاقل تکفیه الاشاره هستند. قربانپ شما تا بعد آقای حاج حسن آقا سلامی.

  • ایوب خان تهران

    ایکاش می شد مغز این آقایان را از سوراخی درآورد و در همان سوراخ یک قیف گذاشت و سطل سطل طلای مذاب و با بخار و بخور نفس امام زمان عج آورد و پله ینربانی بر شانه ی آنها شد و آن طلای معروف را که نفس دل انگیز امام زمان عج هنوز توی آن است را در آن قیف ریخت و وارد مغز اینان کرد که با هیچ معیاری قابل کنترل نیستن تا شاید که نفس امام زمان بر آن طلای زرد کارگر شود و اندکی عقل زرد بر آن عق سرخ غلبه پیدا کند. اینان همان رجز های عزت ابراهیم الدوری معاون اول صدام را می خوانند. صدها میلیارد دلار خرج انرژی هسته ای کردند کلی مردم احمق و مزدور و ساندیس خور را روانه کردند تا شعار بدهند : انرژی هسته ای٬ تا بیخ با دسته ای٬ رفته به ک...ن امت ٬ بازم تو میگی کمه! آخرش هم با یک ساندویچ نجاست و با یک آفتابه زهر آقا با افتخار کاپیتولوسگ شد و دم تکون داد و اربابی هم آمریکا و هم سفت زدش پس گردن حاج آقا پوتینو رو بازم با افتخار قبول کرد. حالا این جوجه پاسدار احمق عو عو میکنه و زوزه می کشه. بابا رهبر مخنثت همه چیو قبول کرده تو دیگه حالا خفه شو. اگر میخوای دور دهن رهبرتو بلیسی بلیس اما یادت باشه بعد مسواک کنی که همه نفهمن شام با هم خوردین.

  • میترا

    این همه سرمایه مالی، اجتماعی و سیاسی بر سر "تولید سلاح هسته ای" گذاشتید. به کجا رسیدید؟ میلیاردها دلار خسارت، جامعه ای در هم شکسته و نظامی بر لب مرز سقوط. می دانم که اندک درایتی برایتان نمانده ولی به عنوان یک شهروند ایرانی و سهامدار سرمایه های مادی و اجتماعی آن کشور انتظارم را می گویم: کم تر حرف بزنید، با دوستان مروت و با دشمنان مدارا کنید چرا که با روند جاری قطعا صنعت موشکی هم به سرنوشت صنعت هسته ای تبدیل می شود و فقط پوسته ای از موشک ها می ماند که خوب می دانید جایش در کجای نَظام است.

  • naseem

    میلیارذها پول مردم را بباد دادید......

  • azadi

    متاسفانه، این سخنان تحریکا امیز از سوی نظامیان در امور سیاسی، نشان ضعف ساختار سیاسی جمهوری اسلامی است. حرکت مثبتی که این نظام در پایان متجراجوی هسته ای کرد، دارد نابود میکند. معلومست دیوار بی اعتمادی بین غرب و جمهوری اسلامی ایران، بسیرا بلند است، باید هر دو طرف حرکت متوازن کنند. ولی دخالت تندروها در دو کشور و بخصوص اظهارت تند نظامیان در ایران، وضعیت بدتر میند. به نفع همه حکومتهای منطقه و جهان است که از تنش و مخاصمه میان خود دست بردارند و به حدود همان کشورهای تحت حکومت خود قانع باشند که منافع ملی شان همین است که صلح و امنیت در منطقه برقرار شود. سران نظامی نباید در امور سیاسی دخالت کنند. این امر یکی از اصول شناخته شده تفکیک قوا در حکومت دموکراتیک است. تجربه تاریخی نشان داده دخالت نظامیان در سایست جز مصیبت برای کشورها و جهان به بار نمی آورد. گویا در قوانین جمهوری اسلامی ینز مضمونا اشاره شده که نظامیان نباید در سایت دخالت کنند و حتی رهبر نختسین این حکومت تاکید ب ر عدم دخالت نظامان در سیاست داشت. متاسفانه در ایران و برخی کشورهای دیگر منطقه یک اشتباه بزرگ حاکمیت میکند و اجازه دخالت نظامیان در امور سیاسی میده که حتی به زیان ولایت فقیه خواهد بود. دخالت و اظهارنظرهای نظامیان در امور کشور ایران طوری است که احساس میشود ککودتایی نظامی شذه و مسئولان غیر نظامی تنها بازیچه نظامیان هستند! یاد یاد حکومتهای نظامی جنگ سرد می افتد که در سارسر جهان از اسیا و افریقا تا امریکاجنوبی رایج بودند و نتیجه حکومتهای نظامی جز جنگ داخلی و فقر و کسادی اقتصادی و فساد نبود. ولی با روی کار آمدن حکومتهای دموکرتیک غیر نظامی در همین کشورها بخصوص در امریکا جنوبی و اسیای شاهد بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و دمکراسی و حقوق بشر هستیم.