ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمل سلاح کمری در تگزاس آزاد شد

قانون جدیدی در ایالت تگزاس آمریکا به اجرا در آمده است که بر اساس آن هر شخصی که جواز اسلحه داشته باشد می‌تواند آزادانه با خود سلاح حمل کند. این قانون شامل حال نزدیک به یک میلیون نفر می‌شود. .

قانون جدیدی در ایالت تگزاس آمریکا به اجرا در آمده است که بر اساس آن هر شخصی که جواز اسلحه داشته باشد می‌تواند آزادانه با خود سلاح کمری حمل کند. این قانون شامل حال نزدیک به یک میلیون نفر می‌شود. مخالفان نگران‌اند که این قانون تغییر قابل ملاحظه‌ای در زندگی عمومی ایجاد کند.

به‌گزارش رویترز، پارلمان ایالتی تگزاس قانون جدید را در تابستان گذشته تصویب کرد و از امروز جمعه یکم ژانویه / ۱۱ دی این قانون به اجرا در آمد. اکثریت پارلمان تگزاس در دست جمهوری‌خواهان است.

بر اساس قانون جدید، در کنار حمل آزادانه تفنگ، افراد می‌توانند سلاح کمری خود را نیز در انظار عمومی حمل کنند. در تگزاس این نخستین بار از سال ۱۸۷۱ است که چنین قانونی به‌اجرا در می‌آید.

پیش از این در ۴۰ ایالت دیگر آمریکا حمل آزادانه سلاح به‌طور کامل و یا محدود مجاز شمرده شده است.

قانون جدید نشان می‌دهد که چگونه محافظه‌کاران آمریکایی به‌رغم کشتارهایی که به‌طور متناوب در این کشور رخ می‌دهند همچنان به حمل سلاح پایبندند. آن‌ها معتقدند هر قدر «مردم واقعی» مسلح‌تر باشند به همان میزان کشور امن‌تر خواهد بود.

از این قانون انتقاد نیز شده است. دیگو برنال، نماینده دموکرات پارلمان تگزاس که علیه آن رأی داده است می‌گوید: «من نمی‌فهمم چگونه سلاح گرم چیزی را در زندگی روزمره بهبود می‌بخشد.»

پلیس نیز استدلال کرده بود که به‌عنوان مثال، اگر مردم مسلح بیشتری در خیابان‌ها باشند به‌هنگام تیراندازی به‌راحتی می‌توان عاملان اصلی را با مردم بی‌گناه اشتباه گرفت.

در مکان‌هایی چون کافه‌ها، کلیساها، ورزشگاه‌ها و بخش‌های امنیتی فرودگاه‌ها همچنان حمل سلاح ممنوع خواهد بود. با این حال لابی‌های اسلحه‌سازی موفقیت دیگری را در تگزاس به‌دست آورده‌اند: از تابستان سال ۲۰۱۶ در تگزاس حمل سلاح گرم در سالن‌های سمینار، کتابخانه‌ها و یا خوابگاه‌های دانشگاه مجاز خواهد بود.

منتقدان نگران آن‌اند که بسیاری از شهروندان نسبت به افرادی که سلاح کمری با خود حمل می‌کنند احساس خطر کنند. به همین دلیل صاحبان رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند خود تصمیم بگیرند که به افراد مسلح اجازه ورود می‌دهند یا خیر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kevin

    شرم آور تر از این نیست، همون بهتر که برگردیم به هرج و مرج تا به اسم قانون کثافت کاری های همه دولت ها رو توجیه کنیم. شرم آور است