ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: دست انتقام الهی گریبان سعودی را خواهد گرفت

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی، خامنه‌ای صبح یکشنبه ۱۳ دی در جلسه درس خارج از فقه خود درباره اعدام شیخ النمر گفت: «دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.»

خامنه‌ای گفت شیخ النمر «نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود»، به‌گفته رهبر جمهوری اسلامی «تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود».

وزارت کشور عربستان سعودی صبح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که ۴۷ نفر به اتهام تروریسم در این کشور اعدام شدند. نمر باقر النمر نیز در میان اعدام‌شدگان بود.

شیخ النمر که در حوزه علمیه قم پرورش یافته بود در سال ۲۰۱۴ به اتهام «فتنه»، «نافرمانی از حاکم» و «حمل سلاح» در دادگاه ویژه تروریسم در ریاض به اعدام محکوم شد.

خامنه‌ای اعدام شیخ النمر را « خطای سیاسی دولت سعودی» خواند و افزود: «خون به ناحق ریخته، بسیار سریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.»

او همچنین از «مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر» که به‌گفته او در مورد اعدام شیخ النمر «سکوت» کرده‌اند به شدت انتقاد کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته اعدام این روحانی شیعه را نگران‌کننده خوانده و آن را سبب افزایش تنش‌های مذهبی در منطقه خواندند.

ایران در پی اعدام شیخ النمر، کاردار سفارت عربستان سعودی را احضار کرد و تقریباً تمام مقامات بلندپایه آن به‌شدت حکومت عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار دادند.

شامگاه روز شنبه نیز به سفارت عربستان سعودی در تهران حمله شد و مهاجمان آن را به آتش کشیدند. در مشهد نیز با این‌که تعداد زیادی از نیروهای انتظامی در برابر کنسولگری عربستان سعودی حضور داشتند گروهی با پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به آن حمله کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    اگر دست انتقام الهی مثل دست تو باشد ملک سلیمون را چه غم؟