ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی خواهان برخورد قاطع با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان شد

در حالی که رهبر جمهوری اسلامی تاکنون درباره حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی سخنی نگفته است، حسن روحانی به‌شدت این اقدامات را محکوم کرد و خواهان رسیدگی قضائی به آن شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از قوه قضائیه و وزارت اطلاعات خواست تا با «قاطعیت کامل» حمله‌کنندگان به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را شناسایی و به دستگاه قضائی بسپارند.

حسن روحانی ، امروز یکشنبه ۱۳ دی در پیامی به مناسبت اعدام روحانی شیعه شیخ نمر باقر النمر توسط حکومت عربستان سعودی ضمن آن‌که این اقدام را «غیرانسانی» و در راستای «سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط» دانست، به شدت حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را محکوم کرد.

ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران شامگاه روز گذشته، شنبه ۱۲ دی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر به آتش کشیده شد. در مشهد نیز با این‌که تعداد زیادی از نیروهای انتظامی در برابر کنسولگری عربستان سعودی حضور داشتند گروهی با پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به آن حمله کردند.

رئیس جمهوری ایران حمله‌کنندگان به اماکن دیپلماتیک سعودی را «نیروهای خودسر» نامید و چنین اقداماتی را «غیرقانونی» و «هتک حیثیت نظام» خواند.

حسن روحانی گفت: «حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.»

او گفت مسئولان نظام، «عزم قاطع» دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

روحانی از وزیر کشور خواست که با همکاری قوه قضائیه و وزارت اطلاعات «با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضائی معرفی کنند تا برای همیشه به این‌گونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.»

رئیس جمهوری ایران در حالی حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان را محکوم کرده که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تاکنون در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

خامنه‌ای ۹ ماه پس از حمله به سفارت بریتانیا در آذرماه ۱۳۹۰ در تهران، درباره این حمله گفته بود احساسات حمله‌کنندگان درست بود ولی رفتن‌شان به داخل سفارتخانه بریتانیا درست نبود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بسیار بسیار جای خوشحالی و تشکر از پادشاه عربستان است که باعث ماتم گرفتن و دستپاچه امپریالیست های گروه 5+1 بویژه آیت الله کارترها و آیت الله اوباماها شده است که اشک ریزان و ماتم زده و حیرت زده در غم عزیز از دست رفته شان آخوند خمینی عربستانی فتنه ساز در عربستان به سینه زنی های ماتم وارانه سیاسی پرداخته اند.

  • شاهد

    در حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران دو بخش گسترش دهنده جنبش و دولت بورکراتیک وجود دارد .رهبری جنبش شیعی-امام زمانی - خامنه ای -نمی خواهد جلو اعمال عمال جنبش را بگیرد چون تا زمانی بر سر قدرت است که بتواند "همه چیز را با جنبش بر گرد خود به حرکت در اورد - هانا ارنت " و دولت بورکراتیک - حسن روحانی -قادر به جلوگیری از رفتار عمال جنبش نیست و این دولت کارگزار در حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران قدرت واقعی را در اختیار ندارد و به اجازه و با اعتبار رهبری حکومت توتالیتر در راس کار است و زمانی همچون موضوع مناقشات هسته ای به اذن رهبری جنیش وارد عمل می شود که تداوم امری را خطر برای حکومت و جنبش بداند . این دولت کارگزار است . انانکه همچون اکبر گنجی محمد جواد ظریف را تا حد قهرمان ملی بالا بردند و در انتظار برامدن او در کسوت ریاست جمهور نشستند به کنفراس خبری اسامه نقلی رئیس روابط عمومی وزارت امور خارجه سعودی توجه کنند که سفارت عربستان در تهران در تهران با تماس تلفنی مدام با وزارت خارجه اسلامی درخواست کمک می کرده است اما وزارت خارجه قادر به هیچ واکنشی نبوده است .

  • naseem

    شورای همکاری خلیج، بر ناتوانی ایران در جلوگیری از تجاوز به نمایندگی‌های دیپلماتیک در خاک خود برپایه توافقنامه ۱۹۶۱ وین و قانون بین المللی، تاکید کرد و آن را خلل بزرگی در تعهدهای ایران دانست. عبد اللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج، در بیانیه‌ای، مواضع ستیزه جویانه مقام‌های ایرانی را در خصوص اجرای احکام اعدام شرعی صادره در حق تروریست‌ها، محکوم کرد و آن را دخالت آشکار در امور داخلی پادشاهی عربی سعودی دانست.

  • hasani

    داعشیها هرچی میشود بلافاصله از دیوار سفارت میروند بالا؟!

  • Farid

    دستهایشان رو شده و دنیا با چشم باز مراقبشان است . صدور ولایت فقیه و موشک وبمب با پول نفت مردم ایران  به سراسر منطقه یکی یکی در یمن و سوریه و تاجیکستان و نیجریه و بحرین و عربستان و....با شکست روبرو میشود. 

  • فرمانده سابق سپاه تا ۶۹

    همه اش اینها الکیه! یعنی همین جناب روحانی نیز با حمله و حتا اشغال و گروگانگیری حکومتیان سعودی موافقه. اما میخان بگن که تو حکومت اسلام ناب محمد امین در تهران دموکراسی هست. اما پیش از این حکومت ایران از دهانه ی رهبری گفته بود که دموکراسی همان قرمساقی خودمان است. در هر حال من هم اعدام حاج نمر را که در تهران به حاج ***معروف بود رو محکوم می کنم. عربستان هم البته تا بیخ شکم مسلمان است. اصلا شما نیگاه کنین اسلام وقتی هیچ کافری نباشه میفته بجون خودیها. شما فکرش رو بکنین که مثلا راهزن انقلاب اسلامی جناب خامنه ای میرفت پیش آقا امام خلیفه ابغدادی و بیعت می کرد. خب بین این دو همه چی عالی بود! یا مثلا امام خامنه ای میرفت عوض واکس زدن ****پوتین *****امام حلیفه سلطان سلمان را واکسی می کرد یا او میومد با اما خامنه ای در یک ***یعنی مشورت شبانه و در حضور امام زمان عج اینمار رو میکرد البته قدری باعث رنجش آقا می شد ولی البته کار ***از این حرفا گذشته. در هر حال به به سازها و پرت و زرت آقا توجه نکنین. همه اش الکیه. یعنی چچنی ها رو آیت الله باد میره پوتین نابود کرد آقا صداش در نیومد. اسراییل رو می خواست نابود کنه موشکاش رو برخ کشید اما این اسراییل بود که حسین سلامی و سیصد نفر از پاسداران رو فرستاد به بهشت تا با حوریا عشق و حال کنند. پرت و زرت کرد که دماغ آل سعود رو خاکی میکنه دماغ خودش نجس شد٬ سوریه رو میخواست از حمله اسراییل محافظت کنه خودش با سپاه پارسکنانش بیشتر از شصت در صد سوریه به نیابت از طرف اسراییل نابود کرد. عراق رو میخواست آباد و آزاد و اسلامی کنه عراق را نابود و زمینهای آنجا رو تبدیل به مراتع دود و دم و بمب و بافور پرورش شهید و ترو.ریست کرد. حالا هم جنگ شیعه و سنی را از طرف امام حسین لعنت الله و عمر لعنت الله و علی لعنت الله و محمد صد لعنته الله داره اداره میکنه. من اما نمی فهمم که چطور ممکنه که پاسداران وطنپرستی که هنوز ایرانی مانده اند این ام الفساد را با تمامی ملاهای مزاحم فرهنگ و تمدن ایران از بین نمی برند. البته شاید نواله ها ی یورو و دلار و پوند آنها را مست کرده ولی هر چه گویی پایانی دارد. پایان نزدیک است. موشکها را باید در پناهگاه ذاشت نه خانه ای نیین. خانه اسلام ناب نیین است. خواهید دید.