ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله با چاقو به یک روحانی « آمر به معروف» در مشهد

علی‌اصغر لطفی، رئیس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد از مجروح شدن یک روحانی خبر داد که به‌گفته او برای حفظ «نوامیس مردم» با چند نفر درگیر شده بود.

علی‌اصغر لطفی، رئیس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد از مجروح شدن یک روحانی خبر داد که به‌گفته او برای حفظ «نوامیس مردم» با چند نفر درگیر شده بود.

حسین خادم ‌‌الخمسه

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این روحانی، حجت‌الاسلام حسین خادم‌‌الخمسه نام دارد و استاد حوزه علمیه مشهد است.

علی‌اصغر لطفی در توضیح ماجرا گفت: «این روحانی [جمعه شب ۱۱ دی‌ماه] هنگامی که با خانواده خود در حال عبور از میدان سپاد بود با ایجاد مزاحمت چند موتورسوار و یک راننده پراید برای یک زن جوان مواجه می‌شود که برای کمک به این زن گرفتارشده در حلقه مزاحمان، اقدام به نهی از منکر افراد مزاحم می‌کند که با ضرب‌وشتم و چاقوکشی این افراد مجروح می‌شود.»

به‌گفته لطفی زن جوان می‌گریزد و حسین خادم‌ الخمسه چند ضربه چاقو بر بدنش فرود می‌آید که بر اثر جراحات وارده به بیمارستان منتقل می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد از حمله‌کنندگان به این روحانی با عنوان «اراذل و اوباش» یاد کرد.

او گفت پیگیری‌های لازم در این‌باره از طریق مراجع انتظامی و قضائی در حال انجام است.

در همین حال خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشته‌ است مزاحمان چند موتورسوار بودند و قصد ربودن دختر و سوار کردن او به یک پراید را داشتند.

مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به پرسش‌های دینی حرم رضوی به ایرنا گفته است حسین خادم‌الخمسه خود «رزمی‌کار» است و هنگام حمله افراد از خود دفاع کرده اما مهاجمان چاقو را به کتف و بازوی او فرو می‌برند.

به‌گفته مهدی لسانی این روحانی وضعیت مناسبی دارد و از بیمارستان مرخص شده است.

هنوز گزارش مستقلی از این رویداد منتشر نشده است.

در یک مورد مشابه دیگر، در تیرماه سال ۱۳۹۰ یک طلبه بسیجی به نام علی خلیلی هنگام بازگشت به منزل در حین «امر به معروف و نهی از منکر» مورد ضرب و جرح قرار گرفت و در چهارم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ جان سپرد. یک ماه بعد از مرگ او رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، از این رو با شکایت اولیای دم، ضارب او که جوان ۲۲ ساله‌ای به نام احسان شاه‌قاسمی بود به قصاص نفس (قتل عمد) محکوم شد.

خانواده احسان شاه‌قاسمی در توضیح ماجرا می‌گفتند علی خلیلی به همراه چند بسیجی دیگر مانع از گوش دادن احسان و دوستان جوان‌اش به موسیقی در ماشین شده بودند و آن‌ها را مورد تعقیب قرار داده و سپس درگیر شدند که در این درگیری علی خلیلی با ضربات چاقو از ناحیه گردن زخمی و به بیمارستان منتقل شد. در نهایت با بازتاب چند ماهه این ماجرا در رسانه‌های ایران سرانجام در شهریورماه سال جاری احسان شاه‌قاسمی با گذشت والدین خلیلی از قصاص نجات یافت.

سال گذشته در مجلس ایران قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد و امسال به تصویب رسید که پس از تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ شد اما مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در روز ۱۰ تیرماه گفت قانون امر به معروف و نهی از منکر باعث تداخل وظایف قوا می‌شود و مشکل اجرایی دارد. او افزود به همین دلیل حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواهان توقف اجرای این قانون شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • س الف

    مردم ایران باید با هو کردن این بیشرفان از دخالت باز دارند. چاقو کشی البته کار بدی ست اما باید وقتی کسی چنین غلطی میکند همه با هم ان شکس را هو کنیم و با دخالت مانع دخالت او شویمو این کار اممران به معروف و ناهیان ازمنکر نوعی تجاوز است و باید جلوی آن ایستاد.

  • میترا

    آخوند حامی نوامیس مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جوک قرن

  • naseem

    اینها فکر میکنند همه چی و همه جا با امر حکومتی و از جیب مردم میتوانند کارشان را پیش ببرند! مردم زیر بار چماق و زور چیزی را قبول نمیکنند. انتخاب لباس جزو ازادیهای شخصی است....