ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقادات صريح عزت‌الله انتظامی از وضعيت سينمای ايران

عزت‌الله انتظامی، بازیگر مطرح تئا‌تر،

عزت‌الله انتظامی، بازیگر مطرح تئا‌تر، سینما و تلویزیون ایران در گفت‌و‌گو با تارنمای روزنامه شرق به ممنوع بودن فعالیت هنری جعفر پناهی و رخشان بنی‌اعتماد کارگردانان سينمای ايران و فاطمه معتمدآریا، بازیگر، اشاره کرد و گفت: "من از مسئولان در‌خواست می‌کنم تا هرچه زود‌تر مشکل این هنرمندان را حل کنند و نگذارند سال نو برای آن‌ها با ادامه مشکلات آغاز شود."

وی با اعلام این‌که "مسئولان دولتی اجازه دهند سال نو با گشایش در کار‌ها شروع شود"، افزود: "حل مشکل جعفر پناهی، عیدی به جامعه هنر ماست. خوشحال می‌شوم به این درخواست من توجه شود."

انتظامی جوایز جهانی جعفر پناهی را عامل "سربلندی سینمای ايران" دانست و تأکید کرد: "شنیده‌ام جعفر پناهی را به دلیل فیلمی که می‌خواسته بسازد از فیلمسازی محروم کرده‌اند. آیا برای فیلم نساخته محرومش کرده‌اند؟ برای عمل نکرده؟"

این بازیگر قديمی سینمای ایران افزود: "فرض می‌کنیم می‌خواسته انتقاد کند. انتقاد کردن که جرم نیست. فیلمساز باید بتواند حرفش را در فیلمش بزند. حالا که نگذاشته‌اید، پس چرا از فیلم‌های بعدی‌اش هم جلو‌گیری می‌کنید؟"

انتظامی در ادامه با اشاره به این‌که "رخشان بنی‌اعتماد دغدغه‌های جامعه را در فیلم‌هایش نشان می‌دهد"، افزود: "حیف است که نمی‌گذارند ایشان کار کند. جامعه ما به فیلم‌های خانم بنی‌اعتماد احتیاج دارد."

وی همچنين فاطمه معتمد‌آریا را "بزرگ‌ترین بازیگر زن ایران" دانست و تأکید کرد: "حیف است که نتواند آزادانه در نقش‌هایی که انتخاب می‌کند بازی کند. او را از بازیگری محروم کرده‌اند چرا؟"

این بازیگر ۸۸  ساله در بخش ديگری از سخنان خود خانه سینما را خانه همه خانواده سینما دانست و افزود: "من بار‌ها به مسئولان گفته‌ام که تعطیل‌کردن خانه سینما، اشتباه بوده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.