ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی: حمله به سفارت عربستان مشکوک است

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران حمله به سفارت عربستان سعودی را «مشکوک» خواند و در همین حال گفت حمله به سفارت موضوع فرعی است اما «مسأله آل سعود علیه مسلمانان» مسأله اصلی است.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران حمله به سفارت عربستان سعودی را «مشکوک» خواند و در همین حال گفت حمله به سفارت موضوع فرعی است اما «مسأله آل سعود علیه مسلمانان» مسأله اصلی است.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران

حسین اشتری امروز چهارشنبه ۱۶ دی در باره حمله اخیر به سفارت عربستان سعودی گفت: «فکر می‌کنم این جریان مشکوک است. این‌که تجمعی شود طبیعی است اما تعرض به سفارت عربستان موضوع مشکوکی است چرا که هیچ فرد انقلابی و دوستدار نظام و انقلاب در کشور به خود اجازه نمی‌دهد تعرضی به این شکل به سفارت کشور دیگری داشته باشد.»

ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران شامگاه شنبه ۱۲ دی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه به دست عربستان، به آتش کشیده شد.

با واکنش‌های منفی کشورهای جهان و سازمان ملل به موضوع حمله به سفارت عربستان، مقامات ایرانی یکی پس از دیگری این حمله را «مشکوک» عنوان می‌کنند و برخی از رسانه‌های حکومتی حتی آتش زدن سفارت را به خود سعودی‌ها نسبت داده‌اند.

اشتری در این‌باره افزود: «این موضوع که [مهاجمان] با برنامه‌ریزی تحرکاتی داشته‌اند یا یک‌سری امکاناتی به همراه داشته‌اند بررسی می‌شود و این‌که چه اقداماتی لازم بوده انجام شود و احیاناً با تأخیراتی مواجه شده نیز بررسی می‌شود.»

با این حال فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: «همه این موضوعات فرعی است»؛ او گفت: «هر چند اتفاقاتی که رخ داد سخت است و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود اما مسأله آل سعود علیه مسلمانان مسأله اصلی است.»

حسین اشتری «کشورهای مدعی حقوق بشر» را مورد انتقاد قرار داد و گفت در برابر جنایتی که در عربستان رخ داده سکوت می‌کنند و با طرح موضوع حمله به سفارت این کشور «همه چیز را تحت‌الشعاع» آن قرار می‌دهند.

آمریکا و کشورهای اروپایی از اعدام شیخ نمر انتقاد کرده‌اند و این اقدام عربستان را عامل افزایش تنش‌های موجود در منطقه دانسته‌اند.

تا کنون رهبران جمهوری اسلامی نه تنها نخواسته‌اند مسئولیت حقوقی خود در قبال حفاظت از سفارتخانه عربستان سعودی را برعهده بگیرند بلکه گفته‌اند در این راه کوتاهی نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اماتی

    همه شکها به بیت رهبری ست. البته ایشان خودشان نیز در موقع تحت نفوذ بودن با امام عج این موضع را برسمیت شناختند و گفتند که این نفوذ بایستی میشده. و نفد بر عربستنان هم کاری نه جایز بلکه واجب.