ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین علیزاده از شورای عالی خانه موسیقی استعفا داد

در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر، آهنگساز سرشناس ایران در اعتراض به وابستگی شورای عالی خانه موسیقی به وزارت ارشاد اسلامی، از این نهاد فرهنگی کناره‌گیری کرد.

در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر، حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده سرشناس تار با انتشار یک نامه‌ رسمی، از سمت دبیری شورای عالی خانه موسیقی استعفا داد.

حسین علیزاده ۱۸ ماه است که در اعتراض به وابستگی خانه موسیقی به وزارت ارشاد اسلامی در جلسات این نهاد فرهنگی شرکت نمی‌کند.

علیزاده، دبیر و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. او اما در نشست خبری یکم دی ماه خود اعلام کرد که مدت‌هاست به خاطر دخالت دولت در خانه موسیقی در این نهاد صنفی فعالیت نمی‌کند. او در این‌باره گفته بود: «وقتی خانه موسیقی قرار است مستقل باشد، مسئولانش نمی‌توانند در شورای ممیزی ارشاد باشند. کلید آقای روحانی هم نتوانست مشکل موسیقی را حل کند. اما ما هیچ وقت از دولت نه انتظاری داشته و نه داریم. ملت واژه بزرگی است و باید به آن احترام گذاشت. دولت لازم نیست کاری برای ما کند.»

حسین علیزاده در متن استعفایش شورای عالی خانه موسیقی را یک «نهاد تشریفاتی» نامیده که فقط در شرایط بحرانی تشکیل جلسه می‌دهد. او می‌پرسد: «آیا رئیس و اعضای شورا در مسائل ریز و درشت موسیقی کشور و خانه موسیقی به‌طور بی‌طرفانه قرار می‌گیرند، تا حضوری مؤثر برای راه حل موضوعات داشته باشند؟»

حسین علیزاده همراه با محمد معتمدی، خواننده و گروه هم‌نوایان کنسرت تازه‌ای در تالار وحدت اجرا می‌کند. در نشست خبری این کنسرت علیزاده از وابستگی خانه موسیقی به وزارت ارشاد اسلامی و لغو کنسرت‌ها در ایران انتقاد کرد. او گفت مسئولان به راحتی به موسیقی توهین می‌کنند در حالی که اگر هنرمندی مانند او از مسئولان انتقاد کند، جایش گوشه زندان است.

حسین علیزاده، آذر ۹۳ از پذیرش نشان «شوالیه هنر و ادبیات فرانسه» خودداری کرده بود.

او در نامه سرگشاده‌ای نوشته بود: «افتخار واژه‌ای‌ است که مردم به هنرمند هدیه می‌دهند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.