ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای شناسایی عاملان تهاجم به سفارت عربستان مهلت تعیین شد

وزیر کشور ایران دستور تشکیل یک کارگروه چهار جانبه برای شناسایی عاملان و سازمان دهندگان حمله به سفارت عربستان را داد و برای اعلام نتیجه دو هفته مهلت تعیین کرد.

رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران دستور تشکیل یک کارگروه برای شناسایی عاملان و سازمان دهندگان حمله به سفارت عربستان را داد و برای اعلام نتیجه دو هفته مهلت تعیین کرد.

وزیر کشور یک کارگروه ۴ جانبه را موظف کرده که ماجرای تعرض به سفارت عربستان در تهران را ظرف دو هفته پیگیری کنند.

رحمانی فضلی در دستوری که شامگاه چهارشنبه ۱۶ دی به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ابلاغ شده، از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظای و استانداری تهران خواسته که حداکثر طی دو هفته "عاملان اصلی و مداخله‌گر و سازمان دهندگان احتمالی پشت پرده" حمله به سفارت عربستان را شناسایی کنند.

این دستور پس از آن ابلاغ می‌شود که محافل امنیتی و رسانه‌ها به تدریج تهاجم به سفارت عربستان را مشکوک و حساب شده می‌خوانند و موضوع را به عوامل نفوذی، ایادی ریاض، اطرافیان یک مرجع تقلید تندرو و حتی "انگلیسی‌ها" مرتبط می‌کنند.

مصطفی پور محمدی‌، وزیر دادگستری نخستین مقامی بود که روز دوشنبه ۱۴ دی، تهاجم به سفارت عربستان را به گردن عوامل نفوذی انداخت.

حسن روحانی چهارشنبه ۱۶ دی طی نامه‌ای از قوه قضاییه خواست فورا و خارج از نوبت به پرونده حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد رسیدگی شود.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود گفته بود حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در شان ملت ایران نبود و "کمی مشکوک" است.

سران سه قوه، مسئولان نیروی انتظامی، وزارت خارجه و وزارت کشور هر یک به نوعی حمله به سفارت عربستان را نکوهش کرده‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران هنوز موضعی در این زمینه نگرفته‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.