ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار سلامی: عربستان پناهنده سیاسی آمریکاست

در حالی که اکثر مقامات دولت ایران در تلاش مدیریت بهینه بحران مناسبات با عربستان هستند، جانشین فرمانده سپاه گفت عربستان زیر بهمن فشار سیاسی دفن خواهد شد.

در حالی که اکثر مقامات دولت ایران در تلاش مدیریت بهینه بحران مناسبات با عربستان هستند، جانشین فرمانده سپاه گفت عربستان زیر بهمن فشار سیاسی دفن خواهد شد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، با تهدید تلویحی عربستان گفت: «مسیری که رژیم آل سعود می‌رود دقیقا همان مسیری است که رژیم صدام در دهه ۶۰ و ۷۰ طی کرد.»

سلامی افزوده که "آوارگی و ذلت ملت عزیز سوریه در اروپا" و خشونت‌هایی که جامعه سنی و شیعه عراق را رنج می‌دهند ناشی از سیاست‌های تفرقه‌انگیز رژیم سعودی است.

سلامی دو هفته پیش نیز یمن را باتلافی برای فرورفتن عربستان خوانده و گفته بود: «عربستان برای مقابله با ما قیمت نفت را تا بشکه‌ای ۳۵ دلار کاهش داد اما در یمن هم در ‌آسمان و هم در زمین متوقف شده و موتور جهادی انصارالله به شکل تصاعدی در حال افزایش است.»

او با اشاره به حادثه منا گفته است که در طول یک سال گذشته از سعودی‌ها چیزی جز بی‌کفایتی سیاسی و سوءمدیریت دیده نشده. خبرگزاری فارس به نقل از سلامی نوشت: «رژیم سعودی زیر دومینوی فشار و بهمن سیاسی دفن می‌شود.»

جانشین فرمانده کل سپاه قطع رابطه عربستان با ایران را "تحریک دنیای عرب برای ایجاد شکاف بیشتر سیاسی در جهان اسلام" و اقدامی عجولانه و بی‌منطق توصیف کرده است.

سخنان سلامی در مراسم بزرگداشت شیخ نمر در مدرسه مطهری تهران ادا شده‌اند. او در پایان گفته است که سعودی‌ها اگر مسیر خود را اصلاح نکنند به زودی در معرض فروپاشی و زوال قرار خواهند گرفت.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هنوز موضعی در قبال قطع رابطه عربستان با ایران نگرفته است. او در موضوع کشته شدن ایرانی‌ها در مراسم حج سال جاری در منا گفته بود برای واکنش سریع و خشن منتظر دستور هستیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نامه نگار

    تریاکتو بکش سردار. عصبی نشو برت خوب نیست رهبری یهو سکته ت میکنه! مواضب باش انگاری داری خیلی ساز میزنی!