ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در سالگرد حمله به شارلی ابدو؛ پلیس پاریس یک مرد مهاجم را از پای در آورد

درست یک سال پس از حمله تروریستی به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس و همزمان با مراسم سالگرد آن، یک مرد با فریاد «الله اکبر» به یک پاسگاه پلیس حمله کرد اما شلیک پلیس کشته شد.

در حالی‌که فرانسوا اولاند در مراسم ویژه سالگرد ترورهای هفتم ژانویه و حمله تروریستی به دفتر شارلی ابدو شرکت کرده بود، در شمال پاریس مردی با فریاد «الله اکبر» به یک پاسگاه پلیس حمله کرد اما با شلیک مأموران امنیتی کشته شد.

پاریس ـ پنج‌شنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی - مرد مهاجم با سه شلیک پلیس از پای در آمد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز پنج‌شنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی همزمان با مراسم سالگرد حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو، در خیابان «گوت دُر» واقع در منطقه پرجمعیت شمال پاریس، یک مرد که یک وسیله جعلی انفجاری با خود حمل می‌کرد با چاقو به پاسگاه پلیسی حمله کرد.

وزارت کشور فرانسه گفته است فرد مهاجم که به‌نظر می‌رسد به تنهایی دست به چنین اقدامی زده، به‌هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده است.

در زیر پالتوی او بسته چسب‌شده‌ای یافت شد که سیمی به آن وصل بود اما پس از بازرسی معلوم شد که ماده منفجره نیست. پلیس به سوی مرد سه گلوله شلیک کرد.

مأموران پلیس بلافاصله به عابران دستور دادند که به داخل مغازه‌ها بروند و کرکره‌ها را بکشند. سپس محله تخلیه شد و دو مدرسه نیز تعطیل شدند.

برنارد کازانوو وزیر کشور، آن هیدالگو شهردار پاریس و میشل کَدو، کمیسر پلیس و یک نماینده از دادستانی در محل حادثه حاضر شدند.

دادستانی پرونده‌ای در این رابطه تشکیل داده است تا انگیزه مرد مهاجم از این اقدام روشن شود.

لایحه‌ای جدید برای مقابله با تروریسم

همزمان فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم سالگرد حمله‌های تروریستی به دفتر شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی، از نیروهای امنیتی در مقر پلیس پاریس سان می‌دید. این مکان به‌عنوان مکانی نمادین انتخاب شده بود. سال گذشته در این محل سه مأمور پلیس که در حملات تروریستی کشته شده بودند تشییع شدند.

فرانسوا اولاند در مراسم ویژه سالگرد حمله تروریستی به دفتر شارلی ابدو

فرانسوا اولاند در سخنرانی خود به نیروهای امنیتی ادای احترام کرد و گفت هرگونه خشونتی علیه یک مأمور پلیس یا یک ژاندارم به‌منزله «حمله به جمهوری» است.

رئیس جمهوری فرانسه لایحه‌ای که قرار است در آینده برای تقویت دادرسی کیفری در پیوند با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته به‌اجرا گذاشته شود را تأیید کرد.

از جمله اقدامات پیش‌بینی‌شده می‌توان به حصر خانگی خارج از شرایط فوری، بازرسی وسایل نقلیه و چمدان‌ها در «نزدیکی مناطق حساس» و تغییر «شرایط استفاده از سلاح» توسط پلیس اشاره کرد.

حمله تروریستی ۷ ژانویه ۲۰۱۵ به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو توسط سعید و شریف کواشی، دو برادر انجام شد و جان ۱۲ نفر، از جمله چهار کارتونیست نامدار این نشریه را گرفت. فردای آن روز امدی کولیبالی، تروریست دیگر یک مأمور پلیس زن را در پاریس کشت و گریخت. روز جمعه ۹ ژانویه پلیس رد برادران کواشی را یافت و پس از ۹ ساعت گروگان‌گیری در یک چاپخانه آن‌ها را از پا در آورد. در ظهر همان روز کولیبالی یک فروشگاه مواد غذایی یهودی را مورد حمله قرار داد و چندین نفر را به گروگان گرفت. در این حمله چهار یهودی کشته شدند و پس از گذشت چند ساعت، با حمله پلیس کولیبالی نیز کشته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.