ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۲۵ درصدی تولید خودرو در ایران

حمایت دولت از صنعت خودروسازی هم کارساز نشده و تولید خودرو در ایران یک چهارم کاهش یافته است. نمایندگان مجلس وزیر اقتصاد را به مجلس فراخوانده‌اند.

بحران در صنعت خودروسازی ایران همچنان ادامه دارد. به‌رغم حمایت ویژه دولت از خودروسازان، تولید دو شرکت خودروسازی یک چهارم کاهش یافته است.

انجمن تولید کنندگان خودرو از کاهش ۲۵ درصدی تولید خودرو در یک‌سال گذشته خبر داد. بر اساس گزارش این انجمن که تولید ماهیانه خودروسازان را رصد می‌کند، خودروسازان در ماه آذر، ۷۸ هزار و ۷۰۷ دستگاه انواع خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵٫۶ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش در ۹ ماه نخست امسال، ۶۸۲ هزار و ۸۱۲ خودرو در ایران تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷٫۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در این دوره زمانی تولید خودرو سواری، وانت و کامیونت و کامیون کاهش یافته و تولید مینی‌بوس و اتوبوس افزایش یافته است.

صنعت خودروسازی ایران از بهار سال ۹۴ با بحران کمبود تقاضا روبرو شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت «کمپین نه به خودرو داخلی» را یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش خودرو داخلی دانسته و گفته بود که تحریم خودرو اقدام ضد انقلاب است.

دولت به منظور حمایت از صنعت خودروسازی، سقف تسهیلات خرید خودرو تولید داخل را بالا برد.  براساس گزارش‌های رسمی نهادهای دولتی، فروش خودروسازان در شش روز بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه افزایش یافت. علی‌رغم حمایت ویژه دولت، ماه گذشته رئیس انجمن خودروسازان از ادامه بحران در این صنعت خبر داد. همچنین گزارش رسانه‌های داخلی ایران در یک‌ماه گذشته بیان‌گر بازگشت رکود و کاهش تقاضا برای خودروی داخلی است. مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رکود در صنعت خودروسازی و مسکن را عامل اصلی رکود در سایر صنایع اعلام کرده است.

چندی پیش انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز از تشدید رکود در این صنعت و کاهش تولیدات فولادی خبر دادند. رئیس این انجمن نیز کاهش تقاضا برای محصولات فولادی به دلیل رکود در صنعت خودروسازی و مسکن را عامل کاهش تولید فولاد دانسته بود.

دولت تا به‌حال دو بسته ویژه به منظور خروج از رکود تصویب و اجرایی کرده است، اما این سیاست‌گذاری نتوانسته است به رکود اقتصادی پایان دهد. به گفته نمایندگان مجلس، دولت توان تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی را ندارد و تداوم این وضعیت، رکود اقتصادی را به بحران تبدیل خواهد کرد.

پیش از این، ۲۰۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهوری، خواستار تلاش مضاعف دولت برای خروج از وضعیت رکود اقتصادی شدند. نمایندگان مجلس همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی را برای پاسخگویی به سوال‌هایی در باره وضعیت رکود اقتصادی به مجلس فراخوانده‌اند. براساس اعلام روابط عمومی مجلس، علی طیب‌نیا پس از تعطیلات باید به پرسش نمایندگان پاسخ دهد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.