ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به مطالبی که برخی رسانه‌های ایران در باره ارتباط سفر اخیر رجب طیب اردوغان به ریاض و اعدام شیخ النمر منتشر کرده بودند، علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد.

وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به مطالبی که برخی رسانه‌های ایران در باره ارتباط سفر اخیر رجب طیب اردوغان به ریاض و اعدام شیخ النمر منتشر کرده بودند، علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد.

به‌گزارش روزنامه «دیلی صباح» ترکیه سفیر ایران در آنکارا پنج‌شنبهشب به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.

«دیلی صباح» نوشته است که وزارت خارجه ترکیه در این احضار مراتب اعتراض خود را نسبت به گزارش‌های رسانه‌ای در ایران که گفته بودند بین سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به ریاض و اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در عربستان ارتباطی وجود دارد، ابراز داشته و این گزارش‌ها را به شدت محکوم کرده است.

عربستان سعودی شیخ انمر و ۴۶ نفر دیگر را به اتهام تروریسم روز شنبه دوم ژانویه / ۱۲ دی، دو روز پس از سفر اردوغان به ریاض اعدام کرد.

خبرگزاری مهر، پیش از اعدام شیخ نمر در تاریخ ۲۹ آذرماه تحلیلی با عنوان «فتنه جدید ترکیه و سعودی در راه است، دیدار حامیان داعش در ریاض» منتشر کرد و پس از اعدام این روحانی شیعه برخی سایت‌ها از جمله رجانیوز در تحلیلی که آن را به ارزیابی «مهر» پیوند زده و نوشتند: «اعدام شیخ نمر را می‌توان نخستین پس‌لرزه دیدار حامیان گروه های تکفیری ـ تروریستی در ریاض دانست. دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه از عربستان سعودی و هم پیمانی ریاض و آنکارا در تشدید فشار بر شیعیان منطقه از یک سو و تشدید حمایتشان از گروه های تکفیری از سوی دیگر، خروجی خونینی به نام اعدام رهبر شیعیان عربستان سعودی داشته است.»

«تابناک» نیز نوشت: «[اعدام شیخ نمر] این گمانه را به طور جدی مطرح می‌سازد که اهداف سفر اردوغان، تنها محدود به موضوعات آشکار منطقه‌ای نبوده و یک دستور کار پنهان را، دست‌کم از سوی طرف سعودی شامل می‌شده است.»

شبکه خبری «پرس تی‌وی» ایران نیز دو روز پیش خبری با عنوان «اردوغان اعدام شیخ نمر را منتشر نکرد» روی سایت خود برد.

ترکیه این اعدام را «مسأله داخلی» عربستان سعودی دانسته است.

رجب طیب اردوغان پیش از این نیز چند بار نسبت به انتشار خبرها و مطالب انتقادی رسانه‌های ایران علیه ترکیه انتقاد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.