ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اطلاعیه وزارت کشور و تغییر فرمانده یگان ویژه تهران

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که قصور معاون امنیتی استانداری تهران در موضوع تعرض به سفارت عربستان محرز شده است. سرهنگ عرب‌سرخی نیز جای خود را به سرهنگ مطهری‌زاده داد.

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای رسمی تاکید کرد که قصور معاون امنیتی استانداری تهران در موضوع تعرض به سفارت عربستان محرز شده است. سرهنگ عرب‌سرخی، فرمانده یگان ویژه پلیس تهران نیز جای خود را به سرهنگ مطهری‌زاده داد.

وزارت کشور شامگاه یکشنبه ۲۰ دی اطلاعیه‌ای شش ماده‌ای در توضیح برکناری صفرعلی براتلو، معاون امنیتی استانداری داد. در این اطلاعیه تاکید شده که یکی از دلایل برکناری براتلو، قصور در موضوع تعرض به سفارت عربستان در تهران بود اما تغییر او تنها به دلیل این قصور نیست بلکه «قبلاً نیز در موارد دیگری از طریق استاندار محترم تهران، تذکرات لازم به او داده شده است.»

حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزارت کشور، شنبه ۱۹ دی در تلویزیون گفته بود: «موضوعات دیگری هم بود که قبلا تذکر داده بودیم ولی به‌موقع انجام وظیفه نکردند.»

صفرعلی براتلو در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها عنوان کرده که برکناری‌اش ارتباطی با موضوع حمله به سفارت عربستان ندارد. او در واکنش به حرف‌های قائم‌مقام وزارت کشور، امیری را به "دروغگویی در رسانه ملی" متهم کرد. در بندهای پنجم و ششم اطلاعیه وزارت کشور آمده که اظهارات این مقام برکنار شده، در شرایط خطیر کنونی قابل پیگرد است.

صفرعلی براتلو در سال ۱۳۸۸ رئیس ستاد انتخابات تهران بود و روز جمعه ۱۸ دی با حکم استاندار تهران کنار شد. حسین طلا، دبیر مجمع نمایندگان تهران به خبرگزاری تسنیم گفته بود: «براتلو بهترین گزینه برای اداره و مدیریت جو امنیتی پایتخت است و این گونه عزل و نصب‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آن هم از سوی شخص وزیر کشور شائبه سیاسی را به وجود می‌آورد.»

رفتن سرهنگ عرب‌سرخی

روز یکشنبه، سرهنگ سعید مطهری‌زاده، از سوی فرمانده نیروی انتظامی ایران به عنوان فرمانده جدید یگان ویژه پلیس تهران معرفی شد. در حکم صادره پیرامون چرایی تغییر سرهنگ حسن عرب سرخی توضیحی داده نشده است.

پس از آتش زدن سفارت عربستان در تهران، سلفی‌هایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مهاجمان را با پلیس ویژه نشان می‌داد.

تغییر فرمانده یگان ویژه تهران و برکناری صفرعلی براتلو، پس از تعیین مهلت وزیر کشور برای شناسایی عاملان و سازمان دهندگان حمله به سفارت عربستان انجام شده است. رحمانی فضلی ۱۶ دی دستور داد یک کارگروه چهار جانبه به این منظور تشکیل شود و نتیجه را طی دو هفته اعلام کند.

رحمانی فضلی در دستوری که به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ابلاغ شد، از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و استانداری تهران خواسته که حداکثر طی دو هفته “عاملان اصلی و مداخله‌گر و سازمان دهندگان احتمالی پشت پرده” حمله به سفارت عربستان را شناسایی کنند.

سران سه قوه، مسئولان نیروی انتظامی، وزارت خارجه و وزارت کشور هر یک به نوعی حمله به سفارت عربستان را نکوهش کرده‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران هنوز موضعی در این زمینه نگرفته‌ است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    نمایشیه بزودی یه منصب بالاتر می گیرن بر می گردند .