ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حملات تروریستی به جاکارتا را پذیرفت

چندین انفجار بمب پایتخت اندونزی را لرزاند. همزمان ۱۴ مهاجم مسلح با پلیس درگیر شدند. دست‌کم هفت نفر از جمله چهار مهاجم کشته شدند. رئیس‌جمهور اندونزی خواهان برخورد شدید با تروریست‌ها شد.

پس از چند انفجار و حمله در جاکارتا، پایتخت اندونزی و کشته شدن هفت نفر از جمله چهار مهاجم، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی این بمب‌گذاری‌ها و حملات را اقدامات تروریستی خواند و گفت کشور در برابر تروریسم زانو نخواهد زد. داعش مسئولیت این حملات بر عهده گرفت.j

در پی سلسله بمب‌گذاری‌ها در جاکارتا، سایت «الاعماق»، که به‌عنوان سخنگوی گروه «دولت اسلامی» (داعش) شناخته می‌شود اعلام کرد که این عملیات توسط داعش صورت گرفته است.

تیتو کارناویان، رئیس پلیس جاکاراتا نیز گفت: «در پشت این حملات به‌طور قطع داعش قرار دارد.» او از بحرون نعیم به‌عنوان مسئول این حملات یاد کرد. این اسلامگرای تندرو در سوریه بوده است.

رئیس پلیس جاکارتا گفت: «او از مدت‌ها پیش این حملات را سازماندهی کرده بود.»

از سوی دیگر جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی نیروهای امنیتی را به شکار تروریست‌ها فراخواند.

جوکو ویدودو از رئیس پلیس و وزیر امنیت اندونزی خواست تا عاملان این حملات را دستگیر کنند. او ضمن همدردی با قربانیان این رویداد و محکوم کردن آن، این حملات را باعث ناآرامی در میان مردم دانست.

رئیس جمهوری اندونزی گفت حملات به جاکارتا اقدامی تروریستی است و «ما در برابر این حملات زانو نخواهیم زد.»

از صبح تا ظهر پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی به‌وقت محلی، هفت بمب و انفجار انتحاری نقاط مختلف جاکارتا را لرزاند و دست‌کم هفت نفر در این انفجارها کشته شدند که در میان آن‌ها چهار تن از مهاجمان دیده می‌شوند. یک مهاجم نیز سلاح خود را زمین گذاشته و گریخته‌ است. ده‌ها نفر در این رویداد زخمی شده‌اند، از جمله یک شهروند هلندی کارمند سازمان ملل.

یکی از مناطق مورد حمله مهاجمان یک مرکز تجاری بود که در آن دفاتر سازمان ملل قرار داشت.

پس از انفجارها درگیری‌هایی میان پلیس و مهاجمان رخ داد و شلیک‌های متقابلی صورت گرفت که بر اثر آن دو مأمور پلیس زخمی شدند.

شبکه محلی «مترو تی‌وی» از حمله ۱۴ مرد مسلح گزارش داده است. شاهدان عینی گفته‌اند چندین مهاجم خود را منفجر کردند و بقیه با پلیس درگیر شدند. چهار مظنون نیز دستگیر شده‌اند.

هنوز معلوم نیست که این عملیات تروریستی را چه کسانی سازماندهی کرده‌اند اما کارشناسان معتقدند گروه «دولت اسلامی» (داعش) و یا القاعده پشت این حملات قرار دارند. این دو گروه در هفته‌های گذشته از «جنگ مقدس» در اندونزی، مالزی و فیلیپین گفته بودند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع پلیس اندونزی از تهدیدات داعش پیش از انفجارهای جاکارتا خبر داده است.

در سال‌های گذشته اندونزی بیشتر شاهد عملیات تروریستی گروه «جماعت اسلامی» بود. از زمانی که یک عملیات تروریستی علیه مقامات دولتی و خارجی‌ها خنثی شد، در جنوب شرقی اندونزی وضعیت هشدار حاکم است. در شب کریسمس ۱۵۰ هزار مأمور پلیس و سرباز از کلیساها، فرودگاه‌ها و اماکن عمومی حفاظت کردند. بیش از ۹ هزار مأمور پلیس به «بالی» اعزام شدند، جایی که در سال ۲۰۰۲ شدیدترین عملیات تروریستی با ۲۰۲ کشته صورت گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.