ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۵ درصد از بافت مسکونی تهران فرسوده است

به گفته احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، ۲۵ درصد از بافت مسکونی تهران فرسوده است.

به گفته احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، ۲۵ درصد از بافت مسکونی تهران فرسوده است.

حکیمی‌پور امروز، پنج‌شنبه ۲۴ دی‌ماه به خبرگزای کار ایران (ایلنا) گفت شورای شهر از دولت و مجلس خواسته است تا برای حل معضل بافت‌های فرسوده تهران قوانین لازم برای بهسازی و احیا و نوسازی بافت فرسوده در برنامه ششم پیش‌بینی شود.

به‌گفته او در برنامه ششم توسعه در مورد بافت‌های فرسوده حکم روشنی وجود ندارد، در حالی‌که در برنامه‌های قبلی در این‌باره مسئولیت‌هایی تعیین شده بود.

بافت فرسوده شامل خانه‌های ریزدانه، ناپایدار و نفوذناپذیر هستند و ممکن است در آن‌ها بافت‌های میراثی هم وجود داشته باشد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه این معضل تنها مربوط به تهران نیست و در سایر شهر‌ها نیز وجود دارد، تأکید کرد که گستره این مسأله در تهران وسیع‌تر است و در مناطقی که بافت مسکونی فرسوده دارند جمعیت بسیاری ساکن هستند.

اردیبهشت‌ ۹۲، حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در این زمینه گفته بود که یک ششم واحدهای مسکونی موجود در شهر تهران در بافت‌های فرسوده قرار دارد.

شهرداری یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که مسئولیت حفاظت از بافت‌های فرسوده شهر تهران را برعهده دارد. این در حالی است که به‌گفته حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، موضوع احیاء بافت‌های فرسوده تنها کار شهرداری نیست و این نهاد می‌تواند به‌عنوان یک تسهیل‌گر در این زمینه عمل کند.

برای بهبود فضای شهری شهر بزرگ و تاریخی تهران بافت‌های فرسوده به بازسازی و تعمیر نیاز دارند. زیرا هم جان بسیاری از مردم در خطر است و هم بسیاری از خانه‌های تاریخی این شهر در معرض نابودی هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.