ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ سینماگر به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند

سینماگران احضار شده می‌بایست درباره پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پاسخگو باشند. فقط نام جمال ساداتیان اعلام شده.

۱۰ سینماگر ایرانی برای توضیح درباره پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌اند.

روزنامه سینما ضمن اعلام این خبر نوشته است که این سینماگران روز شنبه ۲۶ دی باید در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یابند.

از این سینماگران نامی برده نشده و فقط از جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم «جامه دران»، ساخته حمیدرضا قطبی با بازی مهتاب کرامتی، باران و کوثری و پگاه آهنگرانی، به‌عنوان یکی از این سینماگران نام برده شده است.

جمال ساداتیان گفته است: «با توجه به اکران این فیلم‌ها در خارج از کشور امکان دیگری جز شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ چنین فیلم‌هایی وجود ندارد.»

تیزرهای این فیلم‌ها نیز از سوی پخش‌کننده خارجی آن‌ها صورت گرفته است.

سادتیان افزوده است: «وقتی تلویزیون ایران در تیزرهای تبلیغاتی فیلم جامه دران، پگاه آهنگرانی و باران کوثری را حذف می‌کند آیا شرایط مناسبی برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی وجود دارد.»

این فیلم هم‌اکنون در چند کشور، از جمله آمریکا و کانادا در اکران است.

سادتیان همچنین از بالا بودن هزینه بیلبوردهای تبلیغاتی در ایران انتقاد کرده است.

پیش از این، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلمسازان ایرانی را تهدید کرده بود که چنانچه فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شود با آن‌ها برخورد خواهد شد.

محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای نیز در اردیبهشت‌ماه سال جاری با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی اعلام کرد که پخش پیش‌پرده‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.