ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد به نادیده گرفتن سینماگران سیاه‌پوست در اسکار ۲۰۱۶

کاندیدا نشدن هنرمندان سیاه‌پوست برای جوایز هشتادوهشتمین دوره اسکار موجی از اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی آمریکا را برانگیخت.

کاندیدا نشدن هنرمندان سیاه‌پوست برای جوایز هشتادوهشتمین دوره اسکار موجی از اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی آمریکا را برانگیخت.

کاندیداهای بهترین بازیگران نقش اول زن و مرد اسکار ۲۰۱۶. به ترتیب از بالا (راست): لئوناردو دی کاپریو، بری لارسون، مت دیمون، کیت بلانشت و برایان کرانستون. پایین (از راست): سیرشه رونان، ادی ردمین، شارلوت رمپلینگ، مایکل فسبندر و جنیفر لارنس

آکادمی اسکار بار دیگر هنرمندان سیاه‌پوست را نادیده گرفت. در شبکه‌های اجتماعی زیر نام هشتگ oscarssowhite# مردم به‌شدت نسبت به عدم انتخاب یک بازیگر یا فیلمساز سیاه‌پوست در بین کاندیداهای اسکار ۲۰۱۶ انتقاد کردند و حتی برخی آن را محدودتر از المپیک برلین ۱۹۳۶ در زمان حکومت نازی‌ها در آلمان دانستند. در مسابقات المپیک تابستانی برلین چند دونده سیاه‌پوست آمریکایی حضور داشتند و موفق به دریافت مدال المپیک نیز شدند.

شریل بون ایساکس، رئیس آکادمی اسکار، از این‌که این دوره از مراسم اسکار نیز کاندیدای سیاه‌پوستی ندارد اظهار شگفتی کرد و به وب‌سایت «دیدلاین» گفت: «البته که من مأیوس شدم.»

در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه از کاندیدا شدن سیلوستر استالونه ۶۹ ساله برای نقش مکمل در فیلم «کرید» و در کنار آن کاندیدا نشدن بازیگران سیاه‌پوستی چون ویل اسمیت برای بازی در فیلم «حقیقت تکان دهنده» و مایکل بی. جوردن برای فیلم «کرید» انتقاد شده است. از این دو بازیگر سیاه‌پوست تا قبل از اعلام نام کاندیداهای امسال به‌عنوان یکی از بخت‌های اسکار نام برده می‌شد.

تنها کاندیدایی که کمی به سیاه‌پوستان مربوط می‌شود فیلم تحسین‌شده «از کف خیابان‌های کامپتون» است. این فیلم درباره گروه رپ N.W.A سیاه‌پوستان است و کاندیدای بهترین فیلمنامه اصلی شده در حالی که سازندگان آن سفیدپوست‌اند.

در سال گذشته نیز در میان ۲۰ بازیگر کاندیدای اسکار یک سیاه‌پوست نیز وجود نداشت. آخرین بازیگر زن سیاه‌پوستی که جایزه اسکار را برده لوپیتا نیونگو است که در سال ۲۰۱۴ به‌خاطر بازی در فیلم «۱۲ سال بردگی» اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد. آخرین بازیگر مرد سیاه‌پوست هم فارست ویتاکر بود که در سال ۲۰۰۷ برای بازی در فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برد.

کاندیداهای اسکار را رأی ۶۰۰۰ نفر از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمای هالیوود تعیین می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.