ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد رؤسای دو دانشگاه را به‌دليل "رويکرد امنيتی" برکنار کرد

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران با

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران با نامه‌ای خطاب به کامران دانشجو، وزير علوم، خواهان برکناری رؤسای دانشگاه تهران و دانشگاه تربيت مدرس به دليل "رويکرد سياست‌زده، غيرعلمی و يا احيانا امنيتی" آن‌ها شد.

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای که امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه به وزير علوم فرستاد ضمن بيان اين‌که "فضای عمومی دانشگاه بايد سرشار از اميد و مهربانی و آزادی و احترام و اعتماد باشد" نوشت: "متأسفانه و براساس اطلاعات دقيق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران... و دانشگاه تربيت مدرس که تنها مرکز رسمی تربيت مدرسين کشور است، فضای عمومی به‌گونه ديگری مديريت می‌شود که نه تنها سازنده نيست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهيان است."

رئيس‌جمهور ايران در نامه خود افزود: "رويکرد سياست‌زده و غيرعلمی و يا احيانا امنيتی توسط مديران در محيط اجتماعی ناکارآمد و تخريب‌کننده و در محيط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب‌تر است."

پيش از اين شايعاتی در مورد برکناری فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران و بيژن رنجبر، رئيس دانشگاه تربيت مدرس توسط احمدی‌نژاد در رسانه‌های ايران منتشر شده بود.

فرهاد رهبر، از رؤسای سازمان مديريت و برنامه‌ريزی در دولت نهم احمدی‌نژاد در بهمن‌ماه ۱۳۸۶ به‌عنوان رئيس دانشگاه تهران منصوب شد و بيژن رنجبر نيز از خردادماه ۱۳۸۹ تاکنون رئيس دانشگاه تربيت مدرس بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.