ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف رقص محلی از یک کنسرت مجاز موسیقی آذری

مسئولان حکومتی در کنسرت گروه موسیقی آذری «آراز» در تهران مانع از اجرای رقص فولکلور آذربایجانی شدند، در حالی که این کنسرت با رقص محلی مجوز اجرا داشت.

مسئولان حکومتی در کنسرت گروه موسیقی آذری «آراز» در تهران مانع از اجرای رقص فولکلور آذربایجانی شدند، در حالی که این کنسرت با رقص محلی مجوز اجرا داشت.

رحیم شهریاری سرپرست گروه آراز

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رحیم شهریاری سرپرست گروه آراز، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از کنسرت نوشت: «مجوز داشتیم ولی صبح روز اجرا از وزارتخانه‌ای اعلام شد که برنامه حرکات فولکلور حذف شود.»

شهریاری افزود او و کنسرت‌گذار با مراجع قانونی تماس گرفتند ولی نتیجه‌ای نداد.

سرپرست گروه آراز گفته است «تصمیم‌گیرنده حتی خیلی بالاتر از وزارت ارشاد، حتی اماکن و … است.»

در کنسرت یک هفته پیش گروه آذری آراز رقص محلی اجرا شده بود و مدیر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای رقص را صادر کرده بود.

گروه آراز در سال ۱۳۷۵ شکل گرفت و تاکنون چندین کنسرت در داخل و خارج از ایران، از جمله در آمریکا و کانادا داشته است.

از آلبوم‌های این گروه می‌توان به گلمدين، بياض گئجه لر، آغلاما، عصرين گوزلی، خبرين يوخدور، گئتمه قال و یاواش یئری اشاره کرد.

در دو سال گذشته با دخالت نهادهای امنیتی و نظامی و نیروهای شبه‌نظامی وابسته به آن‌ها شمار زیادی از کنسرت‌های موسیقی در ایران برگزار نشده‌اند. همچنین در چندین مورد از اجرای زنان جلوگیری شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    با سلام قومیت های یکی از مخاطبان شما هستند خصوصا مردم میلیونی ترکهای ایران / لطفا در خبرهای خود خصوصا مطالب فرهنگی به زبان و فرهنگ مردمان آذربایجان نیز احترام گذاشته و از ترکان ایران نیز مطالبی در سایت بگذارید با تشکر