ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۳ کشته در حمله اسلام‌گرایان به هتلی در بورکینافاسو

در این حمله که شامگاه جمعه اتفاق افتاد دست کم ۲۳ تن کشته و ۳۳ تن مجروح شدند. یک نظامی آمریکایی از مجروحان این حمله است.

در حمله اسلام‌گرایان تندرو به هتل و کافه‌ای در اوآگادوگو، پایتخت بورکینافاسو، ۲۳ تن کشته و ۳۳ تن زخمی شدند. پلیس توانست ۱۲۶ گروگان را آزاد کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شنبه ۱۶ ژانویه/ ۲۶ دی خبر داد که پلیس بورکینافاسو به کمک نیروهای نظامی فرانسه چهار تن از اسلام‌گرایانی را که به هتل اسپلندید حمله کرده‌ بودند، کشت و ۱۲۶ گروگان را آزاد کرد.

سیمون کومپائور، وزیر امنیت و امور داخلی بورکینافاسو می‌گوید دو تن از اسلام‌گرایان کشته شده آفریقایی و یک نفر عرب است. به گفته او دو تن از پیکارجویانی که کشته شدند زن بودند.

در این حمله که شامگاه جمعه اتفاق افتاد دست کم ۲۳ تن کشته و ۳۳ تن مجروح شدند. یک نظامی آمریکایی از مجروحان این حمله است.مقامات بورکینافاسو می‌گویند که تعداد دقیق تلفات این حمله را به زودی تأیید خواهند کرد.

القاعده مغرب اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

یک گروه تلگرامی به نام «آفریقای مسلمان» به زبان عربی نوشت که اعضای القاعده مغرب اسلامی به «رستورانی در یکی از هتل‌های بزرگ پایتخت بورکینافاسو» حمله کردند.

اسلام‌گرایان در حمله‌ای مشابه در نوامبر سال گذشته میلادی به هتلی در باماکو کشور مالی ۲۰ تن را کشتند.

بورکینافاسو کشوری در غرب آفریقا و دارای جمعیت اکثریت مسلمان است.

اسلام‌گرایان تندرو در کشورهای همسایه بورکینافاسو، مانند مالی، نیجر و نیجریه دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، اما پس از ربوده شدن یک تبعه رومانیایی در آوریل سال گذشته، این اولین بار است که بورکینافاسو شاهد اقدامات گروه‌های اسلام‌گرای تندرو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.