ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک زندانی سياسی کُرد به اعدام محکوم شد

علی احمد سليمان، زندانی سياسی

علی احمد سليمان، زندانی سياسی کُرد از سوی دادگاهی در اروميه به اتهام قتل دو نفر از اعضای سپاه پاسداران ايران به اعدام محکوم شد.

تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به نقل از يک "منبع محلی" که نامش فاش نشده، اعلام کرد اين زندانی سياسی شش سال است که در زندان به‌سر می‌برد.

به گفته اين منبع محلی "اين حکم به دنبال پرونده‌سازی وزارت اطلاعات و نيروی حفاظت اطلاعات سپاه آذربايجان غربی و فشار دادستان عمومی و انقلاب اروميه صورت پذيرفته است و متهم از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده و هيچ اقرار به قتل و يا شاهدی در پرونده‌ای که منجر به صدور اين حکم شد وجود ندارد."

اين منبع که از او به‌عنوان "فعال حقوق بشر" ياد شده، گفته است: "علی احمد سليمان شهروند کُرد تبعه‌ کردستان عراق در ۲۶ آبان‌ماه سال ۸۴ در منطقه‌ مرزی ترگور (Targavar) از توابع شهرستان اروميه توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات شهر اروميه منتقل و در آن‌جا به اتهام عضويت در حزب حيات آزاد کُردستان ( پژاک ) مورد بازجويی قرار گرفت."

به گفته اين منبع "بعد از چند ماه بازداشت، اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با خانواده‌ دو نفر از اعضای بومی سپاه پاسداران که در درگيری با نيروهای پژاک کشته شده بودند، تماس گرفته و از آن‌ها می‌خواهد که به‌عنوان شاکی از اين زندانی سياسی در خصوص دخالت در قتل اين دو فرد شکايت کنند."

اين گزارش می‌گويد احمدعلی سليمان در بازداشتگاه مورد "شکنجه" قرار گرفته است.

منبع کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است: "علی احمد سليمان  در سال ۱۳۸۵ در شعبه‌ يک دادگاه انقلاب اروميه به رياست قاضی درويشی به اتهام عضويت در پژاک به پنج سال  و به اتهام ورود غيرمجاز به کشور به شش ماه حبس محکوم شد. "

 علی احمدسليمان هم اکنون در زندان مرکزی اروميه به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.