ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتار و ربایش چند صد نفر در دیرالزور سوریه به دست داعش

یک گروه ناظر بر جنگ سوریه و خبرگزاری رسمی این کشور گزارش داده‌اند که داعش در دیرالزور سوریه چند صد تن را کشته و چند صد تن را ربوده است.

منابع داخلی در سوریه یکشنبه ۱۷ ژانویه /۲۷ دی اعلام کردند گروه دولت اسلامی(داعش) در حمله به استان دیرالزور در شرق سوریه دست‌کم ۱۳۵ نفر را کشت و ۴۰۰ تن از غیرنظامیان این شهر را ربود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، نوشت: «تعداد افراد کشته شده در حمله داعش به دیرالزور ۱۳۵ نفر است که ۸۰ تن از آنان نظامیان پشتیبان دولت سوریه و ۵۵ غیرنظامی‌اند».

طبق این گزارش داعش بسیاری از افراد کشته شده را گردن زده است.

همچنین این گروه ناظر بر جنگ سوریه که اخبار خود را از طریق منابع محلی دریافت می‌کند یکشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد، در جریان حمله نیروهای داعش به دیرالزور بیش از ۴۰۰ تن از غیرنظامیان این شهر نیز ربوده شدند. خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» نیز این عدد را تأیید کرده است.

خبرگزاری دولتی سوریه، حمله داعش به دیرالزور را «قتل عامی وحشتناک» توصیف کرد که در آن دست‌کم ۳۰۰ تن جان خود را از دست دادند.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت: «ترس جدی برای زندگی افراد ربوده شده وجود دارد. ترس از این احتمال که نیروهای داعش این افراد را اعدام کنند». خبرگزاری رویترز تأکید کرد که این خبرگزاری مستقلاً قادر به تأیید این خبر نیست.

افراد ربوده یا کشته‌شده به‎دست داعش غالباً ساکن روستای «بغیلیه» در شمال استان دیرالزور بودند.

دیرالزور شهر مهمی از استانی به همین نام در شرق سوریه است. داعش بخش‌های مهمی از استان دیرالزور را در تصرف خود دارد و اکنون در پی تصرف بخش‌های شمالی و فرودگاه نظامی این استان است که در حال حاضر در کنترل دولت سوریه است.

با تصرف کامل دیرالزور داعش یک قلمروی یکپارچه و متصل در عراق و سوریه تشکیل می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.