ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاتک رد صلاحیت فله‌ای به سونامی ثبت‌نام ‌

علی افشاری - رویکرد آشتی‌جویانه و سازشکارانه اصلاح‌‌طلبان و تعدیل خواسته‌ها تاثیری بر رفتار انقباضی شورای نگهبان و اراده سیاسی هدایت‌کننده آن نداشت. طرفداران دولت اعتدال هم رد صلاحیت شده‌اند.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های نظارت شورای نگهبان، عرصه انتخابات مجلس دهم را وارد وضعیت جدید و غیر قابل انتظاری کرد. حجم زیاد رد صلاحیت‌ها در نوع خود در جمهوری اسلامی کم سابقه است و تنها ۴۲ درصد از کاندیداهای ثبت نام کرده تایید صلاحیت شدند. ۲۵ درصد رد صلاحیت و ۳۰ درصد با عدم احراز صلاحیت روبرو شده‌اند. به صورت بالقوه این امکان وجود دارد تا در فرصت باقی مانده افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است با شکایت به شورای نگهبان و ارائه مدارک خواسته شده، مجوز شرکت در رقابت های انتخاباتی را پیدا کنند.

روال کار در دوره‌های سابق معمولا این گونه است که هیات‌های نظارت افراد بیشتری را رد می‌کنند و شورای نگهبان در رایزنی‌ها و چانه‌زنی‌ها اقلیتی از رد صلاحیت شده‌ها را در حد ۱۰تا ۲۰ درصد به انتخابات بر می‌گرداند. حال ممکن است روند یاد شده در این دوره نیز تکرار شود. در هر صورت می‌توان انتظار داشت تعداد نهایی کاندیداها بیشتر از تایید صلاحیت شده‌های فعلی باشد اما اختلاف چه به لحاظ کمی و چه کیفی زیاد و ملموس نخواهد بود.

سخت‌گیری شورای نگهبان

در حال حاضر در حدود ۵۰۶۰ نفر از کاندیداها جواز شرکت در انتخابات مجلس دهم را پیدا کردند. این آمار در حد ۱۷۴۰ نفر بیشتر از کاندیداهای تایید شده در دوره قبل انتخابات مجلس هست. اما با توجه به آمارهای ذکر شده می‌توان گفت که در این دوره به نسبت میزان ثبت‌نام کنندگان، افرادی که صلاحیت‌شان در این دوره احراز نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند در مقایسه با دوره‌های قبل بیشتر است. شورای نگهبان بر خلاف نگاه نظارتی حداقلی هیات‌های اجرایی وزارت کشور، محدوده رقابتی را بست و تکثر و گونه گونی رقابت گروه‌های سیاسی را به حداقل ممکن رساند. هیات‌های اجرایی تقریبا صلاحیت ۸۹درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس را تایید کرده بود.

جدول زیر مقایسه عملکرد هیات‌های نظارت و اجرایی را به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای درک سختگیری شورای نگهبان که مشابه انتخابات مجالس هفتم، هشتم و نهم هست، باید توجه داشت که اکثریت قریب به اتفاق اپوزیسیون و نیروهای سیاسی رادیکال در این انتخابات ثبت‌نام نکرده بودند. تک چهره‌هایی از ملی – مذهبی‌ها کاندیدا شده بودند و چهره‌‌های اصلی و شناخته شده اصلاح طلب و گرایش‌های رادیکال آن نیز عمدتا به دلیل مصلحت‌سنجی بزرگان این جریان و اعتمادسازی با رهبری، قید کاندیداتوری را زده بودند. کاندیداهای متعلق به حلقه یاران رفسنجانی، مدافعان برنامه سیاسی اعتدال، طیف محافظه‌کار و حد وسط اصلاح‌طلب به همراه کثیری از نیروهای شناخته نشده، منفرد و بعضا غیر سیاسی برای تکیه زدن به کرسی‌های مجلس دهم داوطلب شدند.

اما رویکرد آشتی‌جویانه و سازشکارانه فوق و تعدیل کردن خواسته‌ها تاثیری بر رفتار انقباضی شورای نگهبان و اراده سیاسی هدایت کننده آن نداشت. شورای نگهبان حتی ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس کنونی را نیز رد صلاحیت کرد که اکثرا وابسته به فراکسیون رهروان ولایت با محوریت علی لاریجانی هستند. تک چهره‌هایی از پایداری‌ها مانند حمید رسایی نیز در بین آنها هستند. صلاحیت علی مطهری نیز تایید نشد.

ویژگی رفتاری دیگر شورای نگهبان فضا سازی وطرح اتهامات سنگین به رد صلاحیت شدگان است. برخی از رسانه های حامی رد صلاحیت فله‌ای شورای نگهبان به نقل از منابع آگاه در یکی از مراجع چهارگانه‌ی استعلام، بدون ارائه مستندات اعلام کردند: «افرادي تائید صلاحيت شدند كه سابقه انواع مفاسد را در كارنامه خود دارند؛ از عوامل کرسنت گرفته تا کسانی با این مشخصات: تابعیت اسرائیلی همسر، تابعیت چندگانه، سقط جنین غیرقانونی، رشوه‌گیری، سابقه عضویت در برخی گروهک‌های ضدانقلاب، مشارکت در قتل، اقدام علیه امنیت ملی، زنای محصنه، زنا با بستگان و محارم، نزاع خیابانی و اخلال در نظم عمومی!!»

این اتهام زنی‌های سنگین هزینه و تبعات شکایت و چالش با شورای نگهبان را بالا می‌برد.

چرایی و ترکیب رد و عدم احراز صلاحیت

ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در خصوص کسانی که صلاحیت‌شان تایید نشده، گفته است: «افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است شامل چند گروه می‌شوند؛ یک گروه مربوط به افرادی است که در دوره‌های قبلی رد صلاحیت شده بودند و مجددا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.‌ گروه بعدی مربوط به اشخاصی می‌شود که اگر کمی در مرحله هیات اجرایی دقت می‌شد پرونده‌های این افراد به هیات‌های نظارت منتقل نمی‌شد. مثلا افرادی بودند که مدرک تحصیلی‌شان معتبر نبود و یا سابقه کیفری روشنی داشتند. همچنین تعدادی شرایط سنی مناسب را نداشتند که این افراد صلاحیت‌شان احراز نشد. تعداد دیگری از افراد با توجه به فرصت کمی که داشتیم احراز صلاحیتشان با توجه به مستندات پرونده‌شان ممکن نبود.»

بدین ترتیب معلوم می‌شود شورای نگهبان پرونده کسانی را که اطلاعاتی در خصوص آنها نداشته است اساسا بررسی نکرده است.

بررسی سوابق و مواضع سیاسی رد صلاحیت شدگان نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان تقریبا به صورت کامل از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شده‌اند. طبق اظهارات حسین مرعشی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تنها ۳۰نفر از ۳۰۰۰کاندیدای وابسته به اصلاح‌طلبان یعنی یک درصد تایید شده‌اند. آنها در بسیاری از حوزه‌ها کاندیدایی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ندارند.

از اصلاح‌طلبان تک چهره‌های غیر حزبی و برخی از اعضاء خانه کارگر، حزب اسلامی کار، گروه عارف و حزب مردم‌سالاری تایید شده‌اند. تقریبا تمامی کاندیداهای عضو احزاب تازه تاسیس اتحاد ایران اسلامی و ندا رد صلاحیت شده‌اند. کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز نیز کاندیدای قابل اعتنایی در جمع تایید شدگان ندارند. حتی مرتضی اشراقی نوه دختری آیت‌الله خمینی نیز صلاحیتش احراز نشده است. از قبل معلوم بود اعضا حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب که عضویت خود در این گروه‌های سیاسی را ملغی نکرده‌اند و یا از شرکت در اعتراضات جنبش سبز خودداری نکرده بودند، امکان مشارکت در رقابت‌های انتخاباتی را پیدا نمی‌کنند.

طرفداران دولت اعتدال نیز به صورت گسترده رد صلاحیت شده‌اند. اکثر کاندیداهای وابسته به حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور از صافی هیات‌های نظارت شورای نگهبان نتوانستند عبور کنند. حتی استاندار اول قم در دولت روحانی و برخی از همکاران دولت که برای شرکت در انتخابات استعفا داده بودند، صلاحیت‌شان احراز نشده است. اسامی برخی از مدیران دولت احمدی‌نژاد نیز در فهرست رد صلاحیت شدگان مشاهده می‌شود.

علی لاریجانی بعد از انصراف از راه انداختن حزب رهروان، نیروی خاصی در بین کاندیداها ندارد و چند چهره کم شمار از نزدیکان او در بین کاندیداهای تایید شده وجود دارند.

اکثر کاندیداهای تایید شده افراد گمنام و منفردی هستند که سابقه و هویت سیاسی مشخصی ندارند. البته این افراد در دوره‌های قبل نیز اکثریت کاندیدا‌های تایید شده را تشکیل می‌دادند که به استثنای مجلس نهم معمولا فقط گرم‌کننده تنور انتخابات بودند.

چشم‌انداز بلوک اصلاح‌طلب- اعتدالی

اصلاح‌طلبان در شرایط سختی قرار گرفته‌اند. البته آنها انتظارات بالایی نداشتند و سیاست حضور حداقلی و محدود را در پیش گرفته بودند. اما توقع داشتند با تشکیل ائتلافی با طرفداران دولت و جریان علی لاریجانی بتوانند کمک کنند تا نیرو های میانه‌رو و معتدل، اکثریت مجلس دهم را در دست بگیرند. اما اینک اگر تغییر بزرگی در کمیت و ترکیب کاندیداهای مجاز به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی پیش نیاید، آنها می‌توانند انتظار تشکیل یک فراکسیون کم‌شمار و اقلیت ضعیف با چهره‌های درجه دو را داشته باشند.

رصد کردن مواضع اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد آنها همان‌گونه که علی شکوری دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفته است، با صندوق‌های رای قهر نخواهند کرد. برنامه اول آنها درخواست از روحانی و دولت برای چانه‌زنی با شورای نگهبان و رهبری و بازگرداندن هر چه بیشتر افراد رد صلاحیت شده به صحنه انتخابات است. اما در صورت ناامید شدن، رضایت به یک فراکسیون اقلیت ضعیف تنها راه پیش روی بلوک اصلاح طلب- اعتدالی نیست.

به صورت بالقوه این سناریو محتمل است که بتوانند از بین نیرو های گمنام و منفردها و بخش میانه‌روی اصولگرایان یارگیری کنند تا لیست کاملی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی و کسب اکثریت شکننده و تلفیقی ارائه بدهند.

اما این سناریو با چالش‌های جدی مواجه است. نخست مرزهای عقیدتی و سیاسی اصلاح طلب‌ها به هم می‌ریزد. شماری از چهره‌های درجه یک اصلاح‌طلب حتی با ائتلاف با علی لاریجانی مشکل داشتند. چالش مهم دیگر راضی کردن پایگاه اجتماعی و نیرو های معترض به شرکت در انتخابات در تهران و شهرهای بزرگ است که اصلاح‌طلبان در این مناطق مزیت دارند. در شهر های کوچک و روستا ها معادلات محلی و بومی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

هفته‌های آینده روزهای نفس‌گیر و حساسی برای اصلاح‌طلبان است. باید دید آنها به عقب‌نشینی و تسلیم بیشتر در برابر خواسته‌های نظام و فاصله گرفتن بیشتر اصلاح‌طلبی از مطالبات اصلی جامعه تن خواهند داد و تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنند، یا اینکه راهکارهایی شبیه انتخابات مجالس هشتم و نهم را با رویگردانی از صندوق‌های رای بر می‌گزینند. علائم کنونی نشان می‌دهد احتمال اول بیشتر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ش از تهران

    به قول فرهاد مرگ بر اسلام چه ایران و چه هر جا و چه شیعه و چه سنی!

  • farhad

    این  رای  و  انتخا بات  سه  سا ل  پیش برنامه ریزی شده است. سه چهارم  اینها  گذرنامه های  بیگانه را دارند.نمونه    نوه خامنه ایی....ظریف  ..روحانی....خود  خامنه ایی....حسن نوه  خمینی....و تمام  مردان و زنان دوره رفسنجانی   ومحمد خاتمی....واین  بچه مییمون احمدی نزادو همه همه پاسپورد امریکا...انگایس...کانادا ..فرانسه...المان..و ***ها را دارند........مرگ  بر  اسلام درهر جای جهان..اسلام گشور کثیف..و.بوی گند می دهد

  • مانی

    ین انتخابات افند ریاست جمهوری نیست که کسی مثل روحانی نماد نه گفتن شود. ایت انتخابات فر مایشی-نمایشی است. هیچ نه گفتن با رای دادن محقق نمی شود. نه گفتن واقعی تحریم است. ان بالای ۸۰ یا ۹۰ دردصد. چنان عدم شرگت گشترده باشد رزیم از در.ون پایه هایش بلزرد. چون هیچ شانسی حتی برای اصلاح طلبان درون حکومتی قائل نشده. تحریم بزرگرتین نه به جومت است. هر رایی که به این اتخابات نمایشی هر کس دهد در گناه و جنایات رزِم شریک است.

  • بهنام

    افراد با وجدان و با شرف ، کلیه انتصابات نمایشی و فرمایشی را تحریم نموده و در هیچ سیرک انتخاباتی شرکت نخواهند کرد .

  • الزامی(عذر میخوام اسم و ایمیل برای چی الزلامیه)

    "اما رویکرد آشتی‌جویانه و سازشکارانه فوق و تعدیل کردن خواسته‌ها تاثیری بر رفتار انقباضی شورای نگهبان و اراده سیاسی هدایت کننده آن نداشت." در یک کلمه از ایران و ایرانی متنفرم یک ملت که همیشه مثل افتاب پرست رنگ عوض کردیم تا دل دیکتاتور به دست بیاد این روزها در همه ی شبکه های اجتماعی مردم دارن برای ظریف میرقصن و میکوبن ، آدمی که 100 درصد در شخصیت خامنه ای محو و گم شده این آدم به قهرمان این مردم تبدیل شده ملتی عجیب ، از یک طرف به خامنه ای بد میگین و از اونطرف برای خادکان خامنه ای خوش رقصی میکنند

  • S-mohamadi

    دوستان، ایرانیان، من تا چند سال پیش معاونت وزارت یه سازمان رو در ایران در دست داشتم. هم اکنون در خارج از ایران زندگی‌ می‌کنم. نه مخالفم نه موافق. اما در انتخابات شرکت نمیکنم چون دیگه مساله من نیست اینجا. اما یه سوال پایه‌ای از تمامی‌ هموطنان عزیز داشتم. ببینید عزیزان آیا این درست است که همش به سر و کله هم میزنید؟ که انتخابات یا تحریم؟ ببینید عزیزان دو نکته وجود دارد. یکی‌ اینکه عده‌ای انتخابات شرکت میکنند. نکته دوم اینکه عده‌ای شرکت نمیکنند. حرف من با تحریم کنندگان است. شما بایستی در این شرایط شدیدا یک سازماندهی منسجم بدین خود رو که در فردای بی‌ حکومتی ایران، تا حد امکان از استقلال مملکت و جلوگیری از دستکاری از بیرون دفاع کنید. رسانه باشید، نه رسانه‌ بین ایرانی بلکه رسانه‌ به ملوک بیرون تا بتوانید به حد اقل خواستهای خود، گیرم تغییری ایجاد شد، دست یابید. به مخرج مشترک هاتون. ولا در شلوغی و در حین تغییر یکی‌ دست نشانده میاید و باز شما مینشینید و فقط آرزو می‌کنید. شما باید در این راستا فعال باشید. هرچند بنده فکر می‌کنم احتمالاً حد اکثر ۵ سال وقت دارید. اما سازماندهی منسجم برای فردای آزاد و مستقل بدون جنگ نیاز به زمان دارد. خواب نباشید. سرافراز..

  • شعبانزاده

    پاسخ به چرای حقیقتگو این است که این مردم نه مردم است و این «نه مردم» حتا یک رهبر قابل اعتنا ندارد! این مکردم مردم کشور گل و بلبل است. پوزیسیون و اپوزسیونش مثل هم هستند. اسلام مردم ایران را دروغگو ریاکار پدو بهم زن٬ نا نجیب و بیکار و خحفت کش و بی عار و بی غیرت کرده است. آنها غیرت داشتن را فقط در ناموس پرستی میدانند. و نه در حق ستانی و احقاق حق.

  • حقیقتگو

    فوق العاده تعجب آور است که هنوز هزاران و شاید میلیونها ساده لوح انتظار داشتند که نظانم مافیایی امپریالیست های غربی و شرقی به ریاست عامل ضحاک عبا دوششان علی خامنه ای نظر انسانی و مردمی به انتخابات داشته باشد و اجازه دهد در مجلس و یا سر سفره آخوندها بنشینند. واقعا چرا مردم در کل این انتخابات نمایشی را تحریم نمی کنند. تا بحال و در عرض این سی و چند ساله حکومت فاجعه بار و چپاولگر امپریالیست ها در ایران هرگز ایرانی ها را بعوان مردم قبول نداشته اند و هرگز اجازه نخواهند داد ایرانی دلسوز در مجلس زبان به افشاگری بگشایند. با ورود میلیاردها دلار پولهای از تحریم آزاد شده و حق مسلم مردم ایران به جیب و کیسه آخوندها مجلس آخوندی محل شمردن اسکناس های دلار خواهد بود. واقعا باید در سلامت مغزی و روحی و روانی دوطلبین ورود به مجلس آخوندی و یا در حقیقت مجلس گروه ۵+۱ شک کرد.

  • استاد پرنده از تهران

    با سلام من این مطلب را در صفحه ی مربوط به امام موسی صدر نوشتم. ولی از آنجا که خیلی کم فرصت نوشتن دارم و فکر می کنم که این مطلب می تواند خردک جندشی ایجاد کند با اضافه ای بر آن در اینجا نیز می آورم. آنچه را اضافه می کنم با نامهای چندی از کشته شدگان توسط حکومت اسلامی مترادف است که در زیر می خوانید. در ضمن از رادیو زمانه بسیار تشکر می کنم که بخش نظراتش اینچنین فعال است. آنچه را جمهوریخواه در صفحه ی مربوز به امام موسی صدر نوشته درست است. اما آنچه که کم دارد این است که شخص خمینی فتوای قتل موسی صدر را داده بود و از همان نوع مریدانی که سینمای رکس آبادان را به آتش کشیدند و بیش از پانصد و پنجاه نفر را زنده زنده سوزاندند. این کشتار اگر چه با کشتار بین خودیها از شخص محمد پیامبر شروع شد و تا امام زمان ادامه خواهید یافت اما خوب است به طور مختصر به کارنامه آدمکشی دیگرباشان و دیگر اندیشان از ابتدا تا به امروز بپردازیم. از حلاج تا سهروردی و عین القضات همدانی و تا ابن مقفع و تا کسروی و تا پوینده و مختاری و پروانه اسکندری و داریوش فروهر و تا محسن روح الامینی و رامین پوراندرجانی و محسن امیر اصلانی و ملیوپنها اسیر و مقتول و شکنجه شده ی دیگر. و آنگاه نتیجه این شود که موسی صدر را نیز سر به نیستش کردند. تمامی فریادهای اشخاص مهم حکومت اسلامی در عزاداریها ی کاذب برای صدر اینرا بخوبی میدانند و می دانستند. آنها به نحوه ی استالینیستی که رقبایش را می کشت و در عزایشان هم شرکت می کرد عمل کرده و می کنند. کافی ست نگاهی به سقوط هواپیماهایی که فرماندهان سپاه که با رهبری زاویه دارند و تسلیتهای رهبر و شرکت در مراسم عزایشان را در نظر آوریم. سکته های مرموز فرماندهان را در نظر آوریم قتل احمد خمینی و بزرگراه یادگار امام و عزاداری برای او را در نظر آوریم. حکومت ایران یک حکومت فاشیستی اسلامی ست که اسلامیت این ملغمه آنرا از تماتمی فاشیستهای تاریخی و موجود خطرناکتر و بی وجدانتر می کند. چرا که توجیهات مذهبی قاتل را جاری کنند عدل الهی میداند و نه قاتلی همانند دیگر قاتلها. تدریج تاریخی نپذیرفتن و حفظ این قوانین در اسلام به خاطر همین سربستگی و پنهان کاری آن است. اسلام هزار و چهارصد سال است که آدم می کشد٬ قاتل پروری می کند و شهید پروری. قاتل اگر کشته شود شهید است و اگر بکشد کارش پاک کردن کثافت و فساد از روی زمین است. اگر ما به تاریخ اسلام نگاه کنیم حتا یک لحظه بدون خون و خونریزی نخواهیم یافت. تمامی کوشش ایرانیان و هنیان و کوشش انسانهای آزاده برای تلطیف اسلام بدون نتیجه بوده است. شما نگاه کنید خامنه ای دوست و فامیل خودش و نخست وزیر خودش را به خاطر پیشنهاد اسلام رحمانی به چه روز سیاهی نشانده است. پس وای به حال دیگران. اما چرات؟؟؟ پاسخ این است که اسلام با محمد شروع می شود و محمد بدست پیر زنی مسموم می شود و به قتل می رسد! بعد از او ابوبکر و عمر و عثمان به عنوان خلیفه به قتل می رسند! بعد از او علی هم به عنوان خلیفه و هم به عنوان اولین امام به قتل می رسد٬ بعد از او جگر تکه تکه شده ی امام حسن که بدست سوده مسموم شده در لگن می ریزد و او هم به قتل می رسد٬ بعد از او امام حسین با لشگری احمقانه از علی اصغر شش ماهه و علی اکبر چهارده ساله و قاسم یازده ساله و رقیه سه ساله و زینب و عباس هجده ساله به جنگی احمقانه و سیاسی مذهی می رود و او هم سرش بریده می شود.... اما همه ی اینها تا توانستند آدم کشته اند و بعد به قتل رسیده اند. تاریخ شیعه می گوید امام حسین مظلوم تا زانوی اسبش در خون کفار بود و او آنقدر گردن زد که خون کفار تا زانوی اسبش بالا آمد و آنگاه بود که هل من ناصرا ینصرنی را سر داد. چرا که دورش را نیروهای یزید گرفتند و شمر از اسب پاسسنش کشید و سرش را برید. حلاصه تمامی امامان شیعه و خلفای راشدین و سنی حنبلی و سلفی و...همشان بدون حتا یک استثنا کشته شده اند. تمامی ماجرا هم بر سر قدرت بوده است. همین رو.حانیون بر قدرت از خمینی و تا خامنه ای و تمامیت روحانیت شیعه در سر بریدن هزاران نفر توسط علی ابن ابی طالب اتحاد و اتفاق نظر دارند. آنها تازه به مسلمانان جهان و تمامی سکنه ی زمین بشارت می دهند که وقتی مهدی موعود عود کند و بیاید و ظهور کند آنقدر از کفار و آنقدر از دیگر دینان و دیگر مذهبان گردن بزند و همه را از دم شمشیر درو کند که رودخانه های خون جاری شود و اسب آن حضرت در دریایی از خون شنا کند. در روایت های شیعه آمده است که ایشان تا بیضه های اسبش را خون بگیرد خواهد کشت. بنا بر این ما با یک سیستم آدمکشی قصی القلب و سیستماتیک روبروییم. قتل و آدمکشی و ارعاب و ارهاب و بخوانید ترور از ارکان دین اسلام است. کشتار و قتل دیگر اندیشان و رقبای سیاسی و مذهبی جزو رحمت الهی ست. برای همین خمینی هم در بهشت زهرا که آنرا تبدیل به جهنم شیعه کرد و هم در آن نطق کذاییش که گفت باید دارها بر افراشته شوند و قلمها باید شکسته شوند و زبانها بریده....و آنجا که گفت حضرت امید در یک نصف روز سر نهصد نفر را برید و ما باید چنین کنیم همه مطلب را گفت اما ما پروردگان مکتب ولایت امیر مومنان نه اینکه این ماجرا را نفهمیدیم ! نه! فهمیدیم ! اما اینهمه را جزو برکات و سجایای اخلاقی و شرافت انسانی و رحمت الهی دانستیم. شرم و حجالت بر ما. اما آیا با این بیداری اسلامی بر علیه بشریت ما را بیدار کرده است؟؟؟ امیدواریم. و اضافه کنم که آنچه را شورای نگهبان و آنچه را کل روحانیت انجام میدهد اسلامی ست و نه غیر آن. روشنفکران و هنرکمندان و متفکران و اساتید دانشگاهها باید این اسلام را کالبد شکافی کنند. با تشکر دوباره از رادیو فردا. استاد تاریخ٬ استاد پرنده از تهران

  • مانی

    با مشخص شدن رد اکثریت کاندیداهای اصلاح طلب و مستقل، نشان داد رژیم/نظام ظالم و فاسد جمهوری سلامی (دروغین) ولایت فقیه، همان راه جهنمی دیگر دیکتاتوری ها سابق و حال حاضر همچو صدام و قذافی و سعودی و اسد.. در پیش گرفته است. راه قهقرایی که رژیم گرته، تنها با سرنگونگی قهرآمیز ممکن است. همه شواهد حاکی است این جکومت فساد و ناکارامدی در تمام ابعاد وجودی اش ریشه دوانده و ظلم و فساد و ناکارمدی اش ساختاری است. پس گمان خوش بینانه که مثلا حدااقل مثلا دیکتاتوری چین سرنوشت چین بشود خیالی خواب است ایران هرگز چین کمونیست نمیشود. دیکتاتوری مثل چین استثناء هستند و فرق ماهوی با نظام استبداد مذهبی دارند. پس دیگران و اکثریت مردم خیال خواب دارند. مثلا: پین، درست است یک نظام توتالیتر و میلیاتاریستی است، ولی در واقع یک نظام سکولار است، چین هیچ ایدئولوژی صدئور انقلاب و تروریست پروری ندارد، نگاه دیکتاتوری چین بر ااس منافع ملی چینی ها استف جتی این حکومت حاضر نیست زا اقلیتهای چینی در کشورهای یدگر بعنوان اهرم فشار و تروریسم استافده کند. نظام ملحد و سکولار چین، اصول مترقی تفکیک قواريال سکولاریسم و خرد جمعی را پذیرفته. نظام چنین یک نظام گسترده شورایی است و حاکمان باری دوره محدود معین میشود. قدرت مطلقه در دست اقلیت یا فرد خاصی نیست. این خرد جمعی کمونیستی و حزبی است که متشکل و نماینده ملیون ها کمون در سارسر کشور است. چین اصول واقعی نظام اقتاصد بازار آزاد اقتصادی پذیرقته است. با جهان بخصوص غرب تعامل سازنده داشته و جز شرکای آن است... هیچ کدام ویزگی های مثبت نظام چین در ایران نیست. در ایارن با سواستفاده مذهب و تحریف و جعل شیعه که مذهب قرون وسطایی و پر از تنتاقضت گاه مغایر عقل امروز است در راستای امیال اقلیتی اخوند و نظامی و نوکسگان بازاری رانت خوار است. این ولایت فقیه دو تحریف و جعل بزرگ کرده در شیعه. در شیعه اجرای حدود- با معیارهای عقل و حقوق بشر امروز در تعارض است دارد اجرا میکند یعنی حدود خشن مثل اعدام و قصاص، سنگسار، قطع دست صرفا باری رقابیت باوهابیت و ایجاد رعب و وحشت همان کاری که وهابیونو سلفیها و داعشی ها یمکنند. در حالی در عرف شیعه اجرای حدود فقط در زمان امام معصوم ()امام زمان جایز است. چرا که اشتباه در اجرای حدود غیر قابل جران است این کاملا عقلی است و قفقط حاکم شرع معصوم میتواند این کار انجام دهد . دوم جعل و تحری در معنای لایت فقیه ات که رفا ولایت یعنی سرپرستی انسانهای یتیم و مجنون است تا اآن که به بلوغ یا عقل برسند. ولی اینان انگار تمام جامعه یتیم و مجنون فرض کرده ادند. این یک تحریفوجعل ددر شیعه استو اتفاقا همین دو عرف میتوانست امتیازی بر شیعه و تبلیغ در میان مثسمانان باشد ولی این رژیم برای ایجاد رعب و رقابت با وهابیت و سنیها این دو امتیاز شیعه نابود کرد! امروز نشان داد نظام جمهوری دروغین و اسلام پان شیعی ولایت فقیه، راه تخریب و نابودی ایران و جهان ادامه خواهد داد. سرنگونگی تنها راه رهایی میردم ایارن است و نه حسن روحانی و نه دیگر آخوند و شبه اخوندهای مثل احمدی نزاد هیچ یک ئنبال تغییر یا صالاح نظام نیستند. اصلاح طلبان و اعدالین هم صرفا سهمشان از خان یغمای و چپاول خواهند گرد و سکوت خواهند کرد و کسانی مثب صادق زیباکلام تنها رنگ و لعاب فریفتن مردم برای صندق رای هستند. هیچ امیدی به بهبود نیست. روزگار بدرت از پسش خواهد رفت. فقرا هم چنان فقیر خواهند بود اغنای فرصت طلب داخلی و شرکای خارچی پروارتر. نسل امورز و شاید یکی دو نسل دیگر باید بسوزند تا بالاخره نسل شچاع و اگتاه که یک صدا سکولار دمورکاسی فریاد بزنزد به صجنه وارد شده و به طور قهرامیز این نظام ننگین و جنایکار ار صجنه روزگار محور کنند. البته این سرنوگونگی طلانی خواهد بود. چون رزیم ثروتهای باداورده نفت ئو مصادرات سرمایه رزیم بلی، صدهزارها جیره خوار به نام بسیجی و سپاهی و اطلاعاتی درست کرده. در هر کوی و برزنی مسجدها پایگاههی نظامی و اطلاعاتی کرده. در هر خاندان ایارنی یک جتسوس شاید داشته باش. از جمله زنها و مذهبی ها تلقین کرده که اگر نظام برود بی بندباری و بی حجابی رایج شده و نوامیس و دینتان بر باد میروئ. چون هنور بخش بزرگی از ایرانی ها در دو خصلت تعصب ارند یکی ناموس و دیگری مذهب. این اخوندهعا و عوامل فاسدشان خوب رئانشناسی کرده اندو من یمی از رازهای عمر طولانی و نکبتبار و پر جنایت و فسا این رز/یم می گیوم که این رژیم روی تعصب تاریخ ایارنیان سرمایه گذاری کرده و تا حالا نتیجه رفته، احساست مین پرستی، ناموس ئپرستی و مذهب. سوکلار دموکراتها باید دقتد کنند و. به مردم ایران اطمنان بدهند این تغییرات سکولار دموکراسی علیه مدهب انان مورد تعرض قرار نمیگرد. سکولار دموکراتها میخواهند ایران را از شر ظلم و فساد و نابرابری بی عدالتی و وطن فروشی نظام آخوندی-نظامی جمهوری اسلامی نجات دهند و سکولار دموکراتهای ایران حافظ تمامیت ارضی ایران و ناموس ایرانی هسند و مذهب را در حد حریم خصوصی محترم میشمارند. اولین راه سرنونگی این رزیم نیرنگ مذهبی و ضد ایارنی مهوری اسلامی/ولایت فقیه، نافرانی مدنی و عدم شرکت در انتخابات است.