ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مصرف مخدر صنعتی شیشه در ایران

کامبیز سلطانی‌نژاد، مسئول آموزش آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی ایران می‌گوید مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه در کشور افزایش یافته است.

کامبیز سلطانی‌نژاد، مسئول آموزش آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی ایران می‌گوید مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه در کشور افزایش یافته است.

سلطانی‌نژاد روز یکشنبه ۲۸ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سن مصرف مواد مخدر صنعتی در ایران را بین ۱۵ تا ۶۴ سالگی اعلام کرد و افزود: «مصرف شیشه ۲۶ درصد سهم مواد را به خود اختصاص می‌دهد و بر این اساس بعد از تریاک و مشتقات آن، شیشه دومین ماده مورد سوءمصرف در کشور محسوب می‌شود.»

به گفته او، ۴۵ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران زیر ۲۹ سال هستند.

سلطانی‌نژاد شمار قربانیان مصرف مواد مخدر را در ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ حدود ۴۰ هزار تن اعلام کرد.

علیرضا نوروزی، رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف موادمخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز خرداد امسال گفته بود که سالانه سه هزار نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین چند روز پیش ‌صادق سروری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفته بود که مواد مخدر، «بزرگ‌ترین بحران اجتماعی» در ایران است.

آمارهای غیررسمی می‌گویند بیش از چهار میلیون نفر از ایرانیان معتادند و هزاران نفر نیز به‌طور تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند. این در حالی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در ایران خبر می‌دهد.

۱۰ درصد معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دهند. این رقم در سال ۸۵، پنج درصد بود و طی چند سال گذشته به بیش از دو برابر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.