ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکالمه تلفنی حسن روحانی با نخست‌وزیر بریتانیا

روحانی و دیوید کامرون در باره تعهدات متقابل برجام و همکاری‌های اقتصادی سیاسی دو کشور صحبت کرده‌اند. کامرون گفته که بخش صدور ویزا در سفارت لندن به زودی فعال می‌شود.

در تماس تلفنی روحانی و دیوید کامرون در باره تعهدات متقابل برجام و همکاری‌های مشترک اقتصادی سیاسی دو کشور صحبت شده است. کامرون گفت بخش صدور ویزا در سفارت لندن در تهران به زودی فعال می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری ایران از تماس تلفنی حسن روحانی با دیوید کامرون، رئیس دولت بریتانیا خبر داد. این دو عصر سه‌شنبه (۱۹ ژانویه/۲۹دی) در باره تعهدات طرفین در عملیاتی شدن توافق هسته‌ای و توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور صحبت کرده‌‌اند.

روحانی عنوان کرده که جمهوری اسلامی از حضور کمپانی‌های اروپایی، انتقال سرمایه و فناوری و همکاری در عرصه‌های مالی و بانکی استقبال می‌کند. او هم‌چنین با استقبال از رایزنی و هماهنگی میان تهران-لندن در خصوص مسائل منطقه‌ای و ثبات و امنیت خاورمیانه گفته است: «وضعیتی که امروز در سوریه، عراق و یمن حاکم است قابل قبول نیست و همه باید تلاش کنند تا موضوع تروریسم وبی‌ثباتی در این منطقه مهم حل و فصل شود.»

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد این تماس تلفنی ۲۰ دقیقه طول کشیده و دیوید کامرون در آن ابراز امیدواری کرده که جمهوری اسلامی نیز در نشست جذب کمک مالی برای جنگزدگان سوریه شرکت کند. این نشست قرار است چهارم فوریه در لندن برگزار شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری ایران، دیوید کامرون گفته که بخش صدور ویزا در سفارت لندن در تهران به زودی فعال خواهد شد.

روابط ایران و بریتانیا پس از حمله گروهی از تظاهرکنندگان در سال ۲۰۱۱ به سفارت بریتانیا در تهران و تخریب و غارت اموال این سفارت، به تیرگی گرایید. این کشور ضمن بستن سفارت خود در ایران دیپلمات‌های ایرانی را نیز از بریتانیا اخراج کرد. در تحولات پس از روی کار آمدن روحانی، دو کشور در مهر ۱۳۹۲ به مبادله کاردار غیرمقیم مبادرت کردند.

روحانی و کامرون در پاییز سال ۲۰۱۴، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر ملاقات کردند. این نخستین دیدار روسای دولتی دو کشور پس از انقلاب بهمن ۵۷ بود.

بازگشایی دوباره سفارت بریتانیا در تهران، ۲۳ اوت ۲۰۱۵ (اول شهریور ۹۴) در سفر فیلیپ‌ هاموند، وزیر خارجه این کشور به ایران انجام شد.

وزیر خارجه بریتانیا در این سفر، نشست مشترکی با وزیر نفت جمهوری اسلامی، همراه با معاون مدیرعامل کمپانی "شل" داشت. شرکت بریتانیایی-هلندی شل پس از توافق هسته‌ای عنوان کرده که سرمایه‌گذاری بلند مدت در صنعت نفت و گاز ایران را بررسی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    حزب الله، عامل حکومت  ایران، سعی می کند لبنان را کنترل کند و با مخالفان سوریه بجنگد و در این جریان به شکوفایی دولت اسلامی (داعش) کمک می‌کند. کاملا واضع است که چرا ایران می‌خواهد بشار اسد در قدرت باقی بماند، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سال 2014 خود در باره تروریسم آورده است که ایران به سوریه به عنوان راه اصلی ارسال سلاح برای "حزب الله" می‌نگرد. در این گزارش، با اشاره به داده‌های سازمان ملل متحد، آمده است که "ایران با ارسال سلاح، کمک‌های مالی و آموزش از رژیم اسد حمایت می‌کند تا به سرکوب وحشیانه مردم سوریه که موجب مرگ دستکم 191 هزار نفر شده، ادامه دهد. " در گزارش سال 2012 هم آمده است که "نشانه‌های ظهور مجدد تروریسم دولتی ایران و فعالیت‌های تروریستی حزب الله به حدی است که از سال‌های دهه 1990 تاکنون بی‌سابقه بوده است

  • Farid

    روحانی در گفتگوی تلفنی با کامرون عنوان کرده: «وضعیتی که امروز در سوریه، عراق و یمن حاکم است قابل قبول نیست !! شما خودتان عامل اصلی تشنج و جنگ داخلی هستید.