ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت هزار پرستار در ایران بیکار هستند

فشار کار پرستاران، افزایش ساعت‌ کاری آن‌ها و دستمزدهای پایین باعث شده است تا سالانه حدود یک هزار پرستار از ایران مهاجرت ‌کنند.

ابراهیم محمدی، مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری ایران می‌گوید هفت هزار پرستار در کشور بیکار هستند.

محمدی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در حال حاضر بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پرستار در ایران در حال فعالیت هستند که دست‌کم ۱۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پرستار دیگر باید استخدام شوند.

به گفته او، در کشور کمبود پرستار وجود ندارد اما «سیستم جذب درستی» برای آن‌ها نیست و شاهد هستیم تنها در میان پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری کشور، هفت هزار پرستار بیکار وجود دارد.

محمدی افزود: «پرستاران فارغ‌التحصیل با توجه به شرایط سخت کاری این رشته انگیزه‌ای برای اشتغال در این حرفه ندارند. بر اساس قانون پرستاران باید با ۲۰ سال کار بازنشسته شوند، اما این قانون اجرا نمی‌شود.»

او از «پرداخت دیرهنگام حقوق و مزایا، بی‌خوابی، استرس و تماس با عوامل بیماری‌زا» به عنوان سختی‌های کار پرستاران در ایران نام برد و گفت: «در حال حاضر در سطح کشور به طور میانگین شش تا ۹ ماه است که پرستاران معوقات و کارانه خود را دریافت نکرده‌اند.»

فشار کار پرستاران، افزایش ساعت‌ کاری آن‌ها و دستمزدهای پایین باعث شده است تا سالانه حدود یک هزار پرستار از ایران مهاجرت ‌کنند.

متوسط جهانی نیروی پرستار به تعداد تخت ۵۶/ ۲ است که در ایران این نسبت پنج تا هفت تخت به ازای هر پرستار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    پرستاران خوب ما. این را بدانید که این*** خودشان را نمی شناسند. چه رسد به شما دوستداران . در دوران ***  چنین  چیزها نبود که حالا بخواهند  ابراز هستی بکنند. این *** فرا گرفته اند . یک بند انگشت  در ***  راه بروند غذا بخورند. جفتگیری کنند.بخوابند . این ***  فرا گرفته اند با کله راه بروند. نه با پا. چون پا در فرهنگ ***معنا  ندارد.من خودم اشتباه کردم در این وازه.چون اسلام و***  فرهنگی ندارند.اگر می خواهند دارای فرهنگ شوند باید ایین یهود پذیرا باشند . شما نگاه در فرهنگ *** هیچ چیز را  ندرد. به غیر مسجد محمد تازی. هرچه است  به دوران پیش  از اسلام  است  نه پس از اسلام. همین  نام اسلام دهها سال زمان برد . تا نام اسلام شناخته شود.     قران  چند تا است . یکی نیست. برای  همین است. اگر به قران روی شود.  خدا چند تا است . و. همیشه گفته اما  هستیمو و ما  این  کار میکنیم.. مرگ بر اسلام و *** پاینده همیشه ایران