ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده سازمان ملل در امور سوریه: احتمال تعویق مذاکرات صلح

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه گفت ممکن است مذاکرات صلح سوریه در تاریخ مقرر آن، دوشنبه ۲۵ ژانویه / ۵ بهمن‌ماه برگزار نشود.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه گفت ممکن است مذاکرات صلح سوریه در تاریخ مقرر آن، دوشنبه ۲۵ ژانویه / ۵ بهمن‌ماه برگزار نشود.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه

به‌گزارش رویترز، استفان دی میستورا امروز پنج‌شنبه ۲۱ ژانویه / یکم بهمن ضمن اعلام این خبر گفت روز یکشنبه آینده معلوم خواهد شد که مذاکرات برگزار خواهد شد یا خیر. این مذاکرات قرار است در ژنو برگزار شود.

با این حال فرستاده ویژه سازمان ملل تأکید کرد که کشورهای قدرتمند فشارهای دیپلماتیک خود را برای نشستن طرف‌های درگیری بر سر میز مذاکرات باید ادامه دهند چرا که برگزاری مذاکرات در تاریخ مقرر نیازمند تداوم فشارها است

او با اشاره به اختلاف‌های ایران و عربستان سعودی گفت به‌رغم این معضل دو کشور می‌دانند زمان آن فرا رسیده است که یک راه حل میانی برای حل بحران سوریه اتخاذ شود.

روز گذشته چهارشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی، جان کری و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در زوریخ دیدار کردند تا درباره مذاکرات آتی صلح سوریه گفت‌وگو کنند. این دو نیز اعلام نکردند که مذاکرات روز دوشنبه آینده برگزار خواهد شد.

اپوزیسیون سوریه و حکومت این کشور نیز قرار است با یکدیگر مذاکره کنند.

ریاض حجاب، نخست‌وزیر پیشین بشار اسد که از سوریه گریخته است در روز ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر به‌عنوان هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره با حکومت انتخاب شد.

ریاض حجاب روز گذشته (چهارشنبه) از روسیه انتقاد کرد و گفت اگر این کشور گروه دیگری را به نشست صلح وارد کند در آن شرکت نخواهد کرد. حجاب همچنین اسامی نمایندگان اپوزیسیون در مذاکره با مقامات حکومتی سوریه را معرفی کرد. اعلام نام محمد علوش، از مسئولان گروه مسلح «جیش الاسلام» بحث‌برانگیز شد چرا که حکومت اسد گفته است با نمایندگان گروه‌های مسلح مذاکره نخواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.