ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۴۰ پناهجو در دریای اژه غرق شدند

با غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان دست‌کم ۴۱ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. در میان کشته‌شدگان ۱۷ کودک دیده می‌شوند. نیروهای امدادگر همچنان در پی یافتن بازماندگان هستند.

با غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان دست‌کم ۴۱ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. در میان کشته‌شدگان ۱۷ کودک دیده می‌شوند. نیروهای امدادگر همچنان در پی یافتن بازماندگان هستند.

به‌گزارش رویترز، این دو قایق بامداد امروز جمعه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن از ترکیه به سمت یونان در حرکت بودند که غرق شدند. یک قایق چوبی با ۴۸ سرنشین در نزدیکی جزیره کوچک فارماکونیسی در شرق اژه با یک صخره سنگی برخورد کرد و غرق شد.

از این قایق ۴۱ نفر نجات یافتند و شش کودک و یک زن جان باختند.

ساعاتی بعد یک قایق بادبانی با شمار نامعلومی سرنشین غرق شد و ۲۶ پناهجو نجات یافته و به جزیره کالولیمنوس منتقل شدند. پیکر بی‌جان ۳۴ تن از سرنشین‌های این قایق توسط نیروهای ساحلی از آب گرفته شدند.

نیروهای امدادگر با قایق‌های خود، قایق‌های شخصی و یک بالگرد در جست‌وجوی بازماندگان این حادثه هستند.

بازماندگان گفته‌اند این قایق ۷۰ سرنشین داشت و هنوز تعداد مفقودشدگان معلوم نیست.

در روز گذشته (پنج‌شنبه) دست‌کم ۱۲ پناهجو در مسیر ترکیه به یونان در دریا غرق شدند. ۲۸ نفر در این حادثه نجات یافتند.

هزاران پناهجو از سوریه و عراق از ماه‌ها پیش تلاش می‌کنند تا خود را از طریق ترکیه به اروپا برسانند. به‌رغم هوای سرد زمستان همچنان هر روز شمار بسیاری از پناهجویان از مسیر خطرناک دریای اژه به یونان می‌روند.

بر اساس تخمین سازمان بین‌المللی مهاجرت از آغاز سال جاری میلادی تا روز ۱۸ ژانویه ۷۷ پناهجو در دریای مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین گفته است که از آغاز سال جاری میلادی ۳۱ هزار پناهجو خود را به جزایر یونان رسانده‌اند. این رقم ۲۱ بار بیشتر از تعداد پناهجویانی است که سال گذشته در همین بازه زمانی به یونان رسیده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.