ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج ایران از فهرست ۱۵ کشور محروم از رأی دادن در مجمع عمومی سازمان ملل

ایران یکی از این ۱۵ کشور بود که تا ۱۶ ژانویه از سوی سازمان ملل تحریم شده بود. اما سخنگوی مجمع عمومی گفت که ایران بدهی خود را به تازگی پرداخت کرده پس می‌تواند رأی دهد.

بان کی‌‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به مجمع عمومی اعلام کرد که ۱۵ کشور از رأی دادن در این مجمع محروم هستند. ایران از این فهرست خارج شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبیر کل سازمان ملل در این نامه که جمعه ۲۲ ژانویه/ دوم بهمن منتشر شد، نوشت که این ۱۵ کشور به دلیل بدهی به صندوق بودجه سازمان ملل از رأی دادن در مجمع عمومی محروم شدند.

بر اساس قوانین سازمان ملل چنانچه بدهی‌های کشوری از مجموع مبالغی که باید طی دو سال پرداخت کند فراتر رود از حق رأی دادن در مجمع عمومی محروم می‌شود.

ایران یکی از این ۱۵ کشور بود که تا شنبه ۱۶ ژانویه از سوی سازمان ملل متحد تحریم شده بود. اما دانیل توماس، سخنگوی مجمع عمومی گفت که ایران بدهی خود را به تازگی پرداخت کرده است پس می‌تواند رأی دهد.

در این فهرست نام کشورهای تولید کننده نفت خام مانند ونزوئلا دیده می‌شود.

بان‌ کی‌مون با بیان این که کشورهایی که مانند ونزوئلا، سومالی و یمن دچار بحران اقتصادی شدید هستند و در این فهرست قرار گرفته‌اند در صورتی که اثبات کنند عدم پرداخت بدهی‌شان به دلیل عواملی «خارج از اختیار این اعضا است» می‌توانند رأی دهند.

ونزوئلا نزدیک به سه میلیون دلار به سازمان ملل بدهکار است.

کوموروس، گینه بیسائو، سائو توم، سومالی، یمن، بحرین، بروندی، جمهوری دومینیکن، سن وینسنت، وانواتو، جزایر مارشال، لیبی و مالی دیگر کشورهای بدهکار در این فهرست هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.