ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات با دخالت شورای نگهبان معنا و مفهوم ندارد

عبدالکریم لاهیجی- من به مثابه يك جمهورى‌خواه و دموكرات با اين نظام که یک حكومت گروهى - مذهبی (اليگارشى) است مخالفم. انتخابات در اين نظام با دخالت شوراى نگهبان و اجبار مردم به رأى دادن به كانديداهاى مورد قبول اين شورا معنا و مفهوم ندارد.

عبدالکریم لاهیجی - حقوقدان

• ولايت فقيه نقيض حكومت جمهورى است، كه بر رأى أزاد و عمومى همه شهروندان استوار است. نظام حاكم بر ايران يك حكومت گروهى - مذهبی (اليگارشى) است كه در أن  روحانيان حقوق ويژه دارند و اهرم‌هاى قدرت در انحصار أنان است. (رهبرى، مجلس خبرگان، شوراى نگهبان، قوه قضاييه...) من به مثابه يك جمهورى‌خواه و دموكرات با اين نظام مخالفم.

• انتخابات در اين نظام با دخالت شوراى نگهبان و اجبار مردم به رأى دادن به كانديداهاى مورد قبول اين شورا معنا و مفهوم ندارد.

• اعتبار يك كشور در احترام به حقوق و آزادی‌هاى مردم أن كشور است و  این که دولت حاكم بر آن كشور برخاسته  از رأى آزادانه اكثريت شهروندان باشد.

----------------------------------------------------------------------------------------------

چرا خامنه‌ای موقع انتخابات به یاد مخالفان می‌افتد؟

نظر شیرین عبادی، ابوالحسن بنی‌صدر، ژاله وفا، فرخ نگهدار، شهرنوش پارسی‌پور، حسن شریعتمداری، مهران مصطفوی، الاهه بقراط، محمدرضا شالگونی، سهراب مبشری و … درباره انتخابات.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.