ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است

لاریجانی درباره تنش‌های جدید ایران و عربستان گفت: «ما هیچ‌گاه خواهان آسیب دیدن جایگاه و تضعیف عربستان نیستیم».

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در یازدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی به بغداد، پایتخت عراق رفته است گفت که هنوز درهای دیپلماسی از سوی ایران به روی عربستان باز است.

رئیس مجلس ایران، یکشنبه چهارم بهمن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا گفت که عربستان یک کشور اسلامی است و سیاست ایران «هیچگاه این نبوده که دولت‌های اسلامی در جایگاهی قرار گیرند که دچار فرسایش و تضعیف شوند».

اجلاس بین‌المجالس بغداد از چهارشنبه ۳۰ دی آغاز به کار کرد و دوشنبه پنجم بهمن با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

به گفته رئیس مجلس ایران، این اجلاس به «مباحث داغ منطقه» از جمله بحران سوریه می‌پردازد.

لاریجانی درباره تنش‌های جدید ایران و عربستان گفت: «ما هیچ‌گاه خواهان آسیب دیدن جایگاه و تضعیف عربستان نیستیم».

تنش‌های اخیر تهران و ریاض پس از حمله گروهی از معترضان به اعدام شیخ نمر به مکان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران، شدت گرفته است. عربستان، ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی و حمایت از تروریسم متهم می‌کند. ایران می‌گوید عربستان سعودی «کارشکنی» می‌کند و «راه غلطی در پیش گرفته است».

رئیس مجلس ایران با بیان این که ایران معتقد است با استفاده از تجربه مذاکرات هسته‌ای می‌توان بحران‌های منطقه را با گفت‌و‌گو حل کرد، گفت: «اما نمی‌توان عیناً از این الگو برای حل بحران‌های منطقه بهره برد».

رئیس مجلس ایران شنبه سوم بهمن با سفر به عراق در این اجلاس حاضر شد. ۴۰ کشور اسلامی برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند. از میان کشورهای حوزه خلیج فارس تنها دو کشور کویت و عمان در این اجلاس شرکت کرده‌اند و عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و بحرین در این اجلاس شرکت نمی‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.