ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هدایت کننده حمله به سفارت عربستان بازداشت شد

حسن کردمیهن، واعظ و مدیر مؤسسات دینی تهران و کرج مدتی در کشور سوریه به سر می‌برد و پس از ورود به ایران توسط مقام‌های انتظامی ایران در فرودگاه بازداشت شد.

حسن کردمیهن، روحانی، واعظ و مدیر مؤسسات دینی تهران و کرج به اتهام هدایت حمله به سفارت عربستان در تهران بازداشت شد.

سفارت عربستان در تهران پس از سوختن در آتش

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، محمدرضا محسنی ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، یکشنبه چهارم بهمن گفت که کردمیهن در حمله به سفارت عربستان نقش داشت.

کردمیهن مدتی در کشور سوریه به سر می‌برد و به گفته محسنی ثانی پس از ورود به ایران توسط مقام‌های انتظامی ایران در فرودگاه بازداشت شد.

کردمیهن واعظ  سابق هیأت الرضا در کرج، مرتبط به انصار حزب الله، بود و به «واعظ جوانان» مشهور است. کردمیهن هیأت‌های مذهبی متعددی در محله‌هایی مانند خزانه بخارائی در تهران تأسیس کرده است.

محسنی ثانی گفت که «برخی از نهادها» از کردمیهن حمایت می‌کنند اما «این اقدامات سازمان‌ یافته نبوده است».

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از این نهادها نام نبرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز امروز از دستگیری «فردی که بعضی از دستورات حمله به سفارت عربستان را صادر کرده» خبر داد. اژه‌ای نام این فرد را فاش نکرد و گفت که این فرد از عناصر فعال دفتر تحکیم وحدت بوده و دروس طلبگی را به طور غیر حضوری خوانده است.

کردمیهن دانشجوی سابق رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه گیلان  است و مدیریت حوزه علمیه امام باقر و مؤسسه فرهنگی دینی بهشت تهران را در کارنامه اجرایی خود دارد.

او همچنین در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ستاد‌های انتخاباتی محمد باقر قالیباف را در کرج مدیریت می‌کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد که ۱۰۰ تن در ارتباط با این حمله تاکنون بازداشت و تعدادی از آن‌ها آزاد شده‌اند.

پیشتر مقامات ایران گفته بودند که هدایت حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران را «عوامل بیرونی» بر عهده داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    واقعا چقدر تاسف بار و نفرت برانگیزاست که حکومت آخوندی شیطانی به رهبری شیطان بزرگ علی خامنه ای مولد فتنه گری و آتش افروزی برعلیه سفارت عربستان است و بعد از محکوم شدن بین المللی بدنبال هدایت کننده نمایشی آتش افروزان سفارت عربستان می گردد و عجیب انکه این وحشی گری را به یک مداح سرسپرده ظالم و خودفروخته رژیم نسبت می دهد که شاید در این نمایش از پیش طراحی شده عربستان فریب این دروغ پردازی ها شود.

  • hasani

    وزارت کشور می‌گوید "لیدر" مهاجمان به سفارت عربستان را دستگیر کرده است"... ادامه خبر که سانسور شده: ومورد تشویق و ترفیع قرار داده!!