ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمهوری چک به آشوریان موصل پناهندگی اعطا کرد

این پناهندگان اجازه دارند که پس از پایان بحران عراق نیز در جمهوری چک بمانند.

جمهوری چک با تقاضای پناهندگی مسیحیان آشوری عراق که از موصل گریخته‌اند موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولین گروه از این آشوریان که ۱۵۳ نفر هستند صبح یکشنبه ۲۴‌ ژانویه / چهارم بهمن وارد پراگ، پایتخت جمهوری چک شدند.

آشوریان موصل به دلیل مذهب مسیحی‌شان توسط گروه داعش مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

این آشوریان از فرودگاه پراگ به هتلی در نزدیکی این شهر منتقل شدند و قرار است دو ماه در این هتل اقامت داشته باشند.

دولت چک و سازمان‌های غیر انتفاعی حقوق بشری و مذهبی هزینه انتقال و اسکان این پناهندگان را به عهده گرفتند. این پناهندگان اجازه دارند که پس از پایان بحران عراق نیز در جمهوری چک بمانند.

جمهوری چک یکی از کشورهایی است که با طرح پذیرش پناهجویان اتحادیه اروپا مخالف است و پذیرش پناهجویان را منوط به کمک رسانی داوطلبانه سازمان‌های غیردولتی  کرده است.

شبه نظامیان داعش سال ۲۰۱۴ با تصرف شهر موصل آشوریان که از اقوام اولیه این شهر هستند را مجبور کرد که یا اسلام آورند یا جزیه پرداخت کنند یا با آنها بجنگند.

داعش با شناسایی منازل این مسیحیان روی درب خانه‌های آن‌ها حرف «ن» به معنی نصرانی نوشتند. در سراسر جهان کمپینی به نام کمپین «ن» در حمایت از این آشوریان تشکیل شد.

از آغاز موج ورود پناهجویان به اروپا در سال ۲۰۱۵، بیش از یک میلیون نفر از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا وارد اروپا شده‌اند. آلمان بیشترین تعداد از این پناهجویان را پذیرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.