ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در الیگودرز لرستان پنج هزار کارگر سنگبری بیکار شدند

با تعطیلی ۱۷۰ واحد سنگبری در شهرستان الیگودرز استان لرستان پنج هزار نفر بیکار شده‌اند.

با تعطیلی ۱۷۰ واحد سنگبری در شهرستان الیگودرز استان لرستان پنج هزار نفر بیکار شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، امروز دوشنبه ۵ بهمن‌ماه نوشته است که از ۱۸۰ واحد سنگبری در شهرستان الیگودرز، ۱۷۰ واحد تعطیل شده‌اند و کمتر از ۱۰ واحد فعال هستند.

محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در این‌باره گفت: «خیلی از سنگبری‌هایی هم که به‌ تبع آن سنگبری‌ها در الیگودرز ایجاد شد به خاطر اینکه از نظر فنی قیمت تمام‌شده بهره‌برداری از معادن بالا بود به دلیل اقتصادی، تکنولوژی قدیمی و نداشتن بازار تعطیل شدند و اکنون بعضی از آن‌ها سنگ محلات تولید می‌کنند.»

توکلی تعداد کارگران بیکار شده معادن شهرستان الیگودرز را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: «کارگرهای خیلی خوبی در معادن شهرستان الیگودرز فعالیت می‌کردند اما به خاطر تعطیل شدن کارگاه‌ها یا بیکار شدند و یا برای کار به استان‌های دیگر مراجعه کردند.»

الیگودرز از معادن غنی سنگ برخوردار است و قطب سنگ ایران به‌شمار می‌رود. این شهرستان بیشترین سنگ‌های تزئینی استان لرستان را دارد و سنگ‌های آن در سال‌های گذشته به خارج از ایران نیز صادر می‌شده است اما به‌دلیل کم‌رونقی صنعت سنگ در لرستان سنگبری‌های این منطقه به دلیل مشکلاتی که دارند تعطیل می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    کارگران سنگبری لرستان متاسفانه باید بدانند که معادن سنگ ایران یکی بعد از دیگری به خارجی ها فروخته میشوند و دیگر در این امور کارگری نخواهند کرد و لطفا اقتصاد مقاومتی با شکم گرسنه همراه با جانماز و تسبیح و صلوات را پیشه کنند