ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: حضور بسیج در مناطق مسکونی «حالت امنیتی» دارد

علی مطهری، نماینده مجلس ایران در مخالفت با یکی از مواد طرح اصلاح اساسنامه بسیج و سپاه پاسداران گفت که حضور نیروهای بسیج در شهرک‌های مسکونی باعث می‌شود که این مناطق «حالت امنیتی و نظامی» پیدا کنند.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران در مخالفت با یکی از مواد طرح اصلاح اساسنامه بسیج و سپاه پاسداران گفت که حضور نیروهای بسیج در شهرک‌های مسکونی باعث می‌شود که این مناطق «حالت امنیتی و نظامی» پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مجلس ایران صبح امروز سه‌شنبه ششم بهمن، کار تصویب طرح اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه بسیج و سپاه را آغاز کرد.

در ماده دو این طرح یک فوریتی آمده که واحدهای بسیج در همه شهر‌ها، شهرک‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری، روستا‌ها، مساجد، محلات، وزارتخانه‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و مراکز ورزشی راه‌اندازی شود.

علی مطهری در مخالفت با این ماده گفت که حضور بسیج در شهرک‌های مسکونی به تأمین امنیت «کمکی نمی‌کند» و «تبعات منفی دارد».

به‌گفته او، برای تأمین امنیت این‌گونه مناطق باید از نیروی انتظامی استفاده شود.

به دنبال این سخنان مطهری، این ماده با رأی نمایندگان مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فرستاده شد.

نمایندگان با ۱۰۸ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه، بررسی مجدد این ماده را از کمیسیون مربوطه خواستار شده و آن را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    بسیج مستضعفین!!! چه نام نا مبارک و کژی. فکر کنم دکترین امنیتی ج ا برگرفته از کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول باشد.