ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج راه برای حفاظت از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی

وبلاگ نویسی مشهور که بیش از ۵۰۰ هزار فالوور دارد، حسابش هک شد و دسترسی‌اش را به اینستاگرام خود از دست داد. برای جلوگیری از این موارد چه باید کرد؟

منبع: شبکه بین المللی خبرنگاران (آی جی نت)

همین چند روز پیش، شاهد رویداد عمده ای در اینستاگرام بودم. یک وبلاگ نویس مشهور که بیش از ۵۰۰ هزار فالوور (دنبال کننده) دارد، بعد ازآن که حسابش از روی ای دشمنی هک شد، دسترسی اش را به اینستاگرام خود از دست داد. صدها ویدیوی شخصی اش که شامل سال ها کار هنری بود در چند ساعت از بین رفت. این رویداد یک فاجعه برای جامعه امروز اطلاعات بود.

امروزه نزدیک به نیمی از جمعیت جهان به طور فعال از اینترنت استفاده می کنند. بیش از ۲ میلیارد تن در سطح جهان دست کم یک حساب شبکه اجتماعی دارند. فیس بوک به تنهایی در هر ثانیه شش کاربر تازه پیدا می کند.

خبرنگاران و شهروند-خبرنگاران هم برای استفاده های حرفه ای و شخصی از شبکه های اجتماعی بهره می برند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ بر روی میزان استفاده خبرنگاران از شبکه های اجتماعی انجام شد، نشان داد که خبرنگاران، خبرسازان را دنبال می کنند، گوش به زنگ اخبار فوری هستند، در پی منابع خبری می گردند و برای گزارش های خود به دنبال ایده های جدید هستند. چهل درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش گفتند که شبکه های اجتماعی برای کار روزمره شان اهمیت بسیاری دارند و بیش از یک سوم آنها گفتند که دست کم ۳۰ دقیقه در روز در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.

اما کاربران عادی، وبلاگ نویسان، و خبرنگاران در معرض خطرات شبکه های اجتماع که عمدتا شامل گم شدن کلمه عبور، حمله به حساب شبکه های اجتماعی از راه تلاش برای ورود به حساب کاربری، و متد دیکشنری است، هستند. (این متد از طریق حمله به حساب کاربری و تلاش برای ورود به آن با به کار بردن واژه های فرهنگ لغت است و امتحان کردن یکی یکی آنها تا بالاخره رمز عبور پیدا شود.) خبرنگاران گاهی قربانی این آسیب ها و برملا شدن اطلاعات یا منابع خبری خود می شوند.

برخی گام های موثری که می توان برای مصون نگهداشتن حضور اینترنتی برداشت شامل محفاظت از اطلاعات شخصی و فکر کردن پیش از کلیک کردن، یا به اشتراک گذاشتن است. این پنج نرم افزار هم به تأمین امنیت حضور اینترنتی کمک می کند:

با نرم‌افزارهای زیر در تریبون زمانه آشنا شوید: تریبون زمانه

لست پسLastPass

LogDog لاگ داگ

HTTPS Everywhere

AVG PrivacyFix

Digi.me (نام قبلی: SocialSafe)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.