ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای به پاسداران بازداشت‌کننده سربازان آمریکایی مدال داد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان نیروی دریایی سپاه که نظامیان آمریکایی را بازداشت کرده بودند «نشان فتح» داد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان نیروی دریایی سپاه که نظامیان آمریکایی را بازداشت کرده بودند «نشان فتح» داد.

علی خامنه‌ای به علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مدال می‌دهد.

در این مراسم که امروز یکشنبه ۱۱ بهمن برگزار شد، سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و چهار تن از فرماندهان این نیرو که در توقیف قایق‌های آمریکایی و بازداشت تفنگداران این کشور در محدوده جزیره فارسی، نقش داشتند «نشان فتح» گرفتند.

علی خامنه‌ای همچنین سایر فرماندهان و کارکنان مربوط به این اقدام را ترفیع مقام داد.

رهبر جمهوری اسلامی یک هفته پیش نیز در دیدار با این پاسداران از آن‌ها تقدیر کرده و این کار آن‌ها را «عالی، جالب و شجاعانه» توصیف کرده بود.

ایران دو شناور آمریکایی در آب‌های خلیج فارس را در شامگاه سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه  توقیف و خدمه آن‌ها را که ۱۰ تفنگدار آمریکایی بودند دستگیر کرد. این نظامیان آمریکایی صبح چهارشنبه ۲۳ دی پس از تماس تلفنی جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش آزاد شدند. سپاه پاسداران اعلام کرد که غیرعمدی‌ بودن ورود شناورهای آمریکایی محرز شده بود.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز پذیرفت که این دو قایق بر اثر خطای ناوبری به آب‌های ایران وارد شده بودند.

حکومت ایران تبلیغات گسترده‌ای در رابطه با این ماجرا به‌راه انداخت و آن را نشانه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    رهبری جنبش توتالیتر نیروی خود را از جماعت هواداری می گیرد که قادر به زیستن در شرایط عادی نیستند . زیست این جماعت در نمایشی است که با اوهام قدرت همراه می شود . رهبری جنبش همواره باید بکوشد تا همه چیز را برگرد خود به حرکت در اورد تا به جماعت حقیر شرکت کننده در جنبش حس قدرت و مهم بودن را القا کند . افراد شرکت کننده در جنبش توتالیتر از خود فردیتی ندارند در زیر فشار های جامعه مدرن که همبستگی های روانی -اجتماعی سنتی را نابوده کرده است بسیاری از افراد از طریق شرکت در جنبش توتالیتر و یکی شدن با رهبری این جنبش به زندگی شان معنا می دهند . "قدرت جنبش " برای اینان جایگزین همه اشکال روانی -اجتماعی دیگری است که قادر به بدست اوردن ان نشده اند .

  • افشین

    لجاجت احمقانه یا کودکانه و استفاده تبلیغاتی پوپولیستی و یا اصلا جنگ حیدر نعمتی که قصدش جنگ نیست بلکه نشان دادن اقتدار نظامیان است و امریکا هم فعلا مخالفتی در این مورد از خودش نشان نداده است و همبازی برادران غیور سپاه شده است. انشااله که برداران سپاهی به توان و قدرت نظامی "واقعی نه مجازی " خودشان واقف هستند و گول تبلیغات و مدال گرفتنها را نخورده و دسته گل به آب ندهند که اگر یادشان باشد اواخر جنگ عراق علیه ایران , نیروی دریایی امریکا درگیر جنگی با ایران شد که در ان جنگ نیروی دریایی ایران تقریبا از بین رفت و دوباره باز سازی شد. غرور بیجا تنها دست آوردش شکست است و بس و دستگیری ۱۰ سرباز آمریکایی که از جنگیدن خودداری کردند با جنگیدن با ناوگان دریایی امریکا تفاوت بسیاری دارد ! https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Praying_Mantis

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان ، اگر هنوز كسي هست كه مثل بنده ، هنوز فريب ادعاهاي ميهني و ملي اين حكومت ضد ايراني را ميخورد ، و بر مبناي آن ، انتخابات را توجيه ويا از درگيريهاي اين حكومت با دولتهاي ديگر دفاع ميكند ، اين بخش از اين اسناد را بخواند و تصميم بگيرد . 27دی ماه1357روزنامه آیندگان آیت الله علامه نوری:(مقاله):حکومت اسلامی وتحلیلی ازنهضت حاضر! «….وطن پرستی که یک نوع شرک است ومیهن راباخداشریک می سازد.درمکتب توحیدی جائی ندارد… .با اين سند تكليف معلوم ميشود و اشغال ايران توسط اين ( بي وطنان ) آسان فهم تر ميگردد. پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • پارسا

    ما با این کارمون به دنیا نشان دادیم که از امریکا فقط یه هیبت پوشالی مونده انشالله کار اصلی رو چین در دریاد زرد با امریکایی های متحاوز میکنه...امریکا غلط میکنه که از اون سر دنیا میاد به همه جا سرک میکشه..

  • میترا

    فرمانده ی بخشی از قوا، همچون کودکی لجوج به اطواری مشغول است که فقط از دیکتاتور کشوری عقب مانده می توان انتظار داشت. گرفتن دو زورق و آزاد کردن آنها در عرض 24 ساعت چجور فتحی است. گیرنده نشان فردا به زن و فزرند خود چه داستانی تحویل دهد که موجب سرافکندگی نباشد؟ همه ما شاهد بودیم که امریکا چگونه در انتهای جنگ نیروی دریایی ما را در عمل تحقیر کرد، ناوهایی را غرق کرد و الباقی را فراری داد تا جایی که آتش بس کذایی را پذیرفتیم. به عنوان یک ایرانی همواره آرزو دارم بتوانیم افتخاراتی کسب کنیم ولی این یکی قطعا از آنها نبود. این نشان را به دزدهای دریایی سومالی میداد بیشتر معنی داشت.