ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریاض حجاب، رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه به ژنو می‌رود

اپوزیسیون سوریه هنوز تصمیم نگرفته است در مذاکرات صلح شرکت کند. رفتن ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت اپوزیسیون به ژنو این امکان را فراهم می‌سازد تا اپوزیسیون بتواند تصمیم‌گیری کند.

ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون – کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه (HCN) – چهارشنبه ۳ فوریه / ۱۴ بهمن به مذاکرات صلحی که در ژنو با بن‌بست روبه‌رو شده است خواهد پیوست.

ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه همچنان به‌دلیل نپذیرفتن شرایطش از ورود به مذاکرات پرهیز می‌کند.

اپوزیسیون سوریه خواهان توقف بمباران مناطق غیرنظامی، رفع محاصره شهرها در مناطق درگیری و آزادی گروهی از زندانیان شده است.

به‌گفته منابع نزدیک به مذاکرات ژنو حضور ریاض حجاب در مذاکرات می‌تواند به اپوزیسیون کمک کند تا در مورد ورودش به مذاکرات تصمیم بگیرد.

ریاض حجاب نخست‌وزیر پیشین بشار اسد بود که در سال ۲۰۱۲ به‌همراه خانواده‌اش از سوریه گریخت.

یک دیپلمات غربی به خبرگزاری فرانسه گفت: «بودن ریاض حجاب در این‌جا امکانی برای کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه فراهم می‌کند تا بتواند موضع متحدی اتخاذ کند.»

این دیپلمات افزود: «این روندی بسیار پیچیده است که حضور مداوم بازیگران اصلی را ایجاب می‌کند.»

بشار جعفری نماینده دائم دولت سوریه در سازمان ملل پس از دیدار روز سه‌شنبه با استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه گفت: «ما در مرحله آماده‌سازی هستیم و هنوز نمی‌دانیم که هیأت نماینده گروه‌های مخالف چه کسانی هستند.»

کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در مذاکرات ژنو شامل ۳۵ تا ۴۰ نماینده است. این کمیته گروه‌های مختلف اپوزیسیون به‌جز کردها را در برمی‌گیرد.

اپوزیسیون سوریه که دیدار روز سه‌شنبه خود با استفان دی میستورا را لغو کرد هنوز تصمیم نگرفته است که مذاکرات را از امروز چهارشنبه در ژنو آغاز کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.