ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اظهار امیدواری شهردار تهران از تبدیل زندان اوین به پارک در دوران مدیریت‌اش

شهردار تهران درباره تغییر زندان اوین به یک پارک از مذاکره‌ جدیدش با رئیس قوه قضائیه خبر داد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران درباره تغییر زندان اوین به یک پارک از مذاکره‌ جدیدش با رئیس قوه قضائیه خبر داد.

قالیباف: مطمئن هستم در دوره مدیریت بنده و آملی لاریجانی شاهد تبدیل زندان اوین به موزه و پارک بزرگی خواهیم بود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف، روز چهارشنبه ۱۴ بهمن در مورد سرانجامِ تغییر زندان اوین به یک پارک گفت صبح امروز (چهارشنبه) با صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در حاشیه افتتاح ساختمان دیوان عدالت اداری در این‌باره صحبت کرده و رئیس قوه قضائیه بار دیگر بر این موضوع تأکید کرده است.

قالیباف گفت: «مطمئن هستم در دوره مدیریت بنده و آملی لاریجانی شاهد تبدیل زندان اوین به موزه و پارک بزرگی خواهیم بود.»

شهردار تهران اردیبهشت‌ماه دو سال پیش از توافق اولیه با قوه قضائیه برای انتقال زندان اوین به خارج از تهران خبر داده بود.

او ۱۴ آبان‌ماه همان سال گفته بود: «شهرداری تهران آماده است که مجموعه زندان اوین را خریداری کند و اگر بناست، جایی را به جای این مکان بسازد تا زندان اوین را به یک مرکز تفریحی تبدیل کند.»

قالیباف بهمن‌ماه سال گذشته نیز با صادق ‌لاریجانی جلسه داشت و لاریجانی به او گفته بود قوه قضائیه پیشنهاد شهرداری را بررسی کرده‌ و آماده‌ است تا با شهرداری برای تبدیل مجموعه زندان اوین به فضای سبز مذاکره کند.

خبر تبدیل زندان اوین به پارک برای کسانی که در پیش از انقلاب یا پس از آن در این زندان در بند بوده‌اند، یا بستگانشان در اوین اعدام شده‌اند بازتاب گسترده‌ای یافت.

«زمانه» به‌همین مناسبت «کمپین یک خاطره از اوین» را راه‌اندازی کرد تا آن‌ها که در این زندان به‌سر برده‌اند و یا به‌شکلی از آن خاطره‌ای دارند این خاطرات را منتشر کنند.

زندان اوین در منطقهٔ سعادت‌آباد تهران قرار دارد. ساخت این زندان از دهه ۱۳۴۰ آغاز و در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد. بسیاری از زندانیان سیاسی زمان حکومت پهلوی دوران حبس خود را در این زندان گذارنده‌اند.

در تابستان ۱۳۶۷ نیز با حکم روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، صدها زندانی در این زندان به‌شکل دسته‌جمعی اعدام شدند.

پس از اعتراض‌های گسترده در سال ۱۳۸۸ نیز بسیاری از مخالفان به این زندان منتقل شدند و همچنان بسیاری از مخالفان در این زندان به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    یعنی اگر اوین بشه پارک دقیقا چه اتفاق خارق العاده ای میافته جز اینکه زندانیا از این به بعد باید برن کهریزک یا شور آباد. همچنین میگه انگار چه شق القمری داره می کنه. می خوان زمینهای منطقه که به دست دزدهای مسلمان فتح شده قیمتی تر بشه. هیچ امر خیری در این سیستم قابل تصور نیست