ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده تیپ ۲۱ سپاه پاسداران در سوریه کشته شد

محسن قاجاریان، فرمانده تیپ ۲۱

محسن قاجاریان، فرمانده تیپ ۲۱ سپاه پاسداران امام رضا نیشابور در سوریه کشته شد.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داد که قاجاریان صبح چهارشنبه ۱۴ بهمن، در درگیری‌های حامیان بشار اسد و مخالفان دولت کشته شد.

این خبرگزاری نوشت که این فرمانده سپاه در جنگ با «تکفیری‌ها» جان خود را از دست داد. در ادبیات رسانه‌های دولتی ایران تکفیری‌ها لقبی است که به مخالفان اسلام‌گرای بشار اسد همانند دولت اسلامی و جبهه النصره داده می‌شود.

محسن قاجاریان از سال ۱۳۸۹ به مقام فرماندهی تیپ زرهی ۲۱ امام رضای نیشابور منصوب شده بود. او در دوره جنگ ایران و عراق نیز در جبهه‌های جنگ حضور داشته است.

خبرگزاری فارس ۲۱ دی هم از کشته‌شدن پنج عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه خبر داده بود. این در حالی است که مقام‌های نظامی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، حضور خود در سوریه را مستشاری اعلام کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هفته گذشته از استخدام و اعزام افغانستانی‌های مقیم ایران به جنگ سوریه خبر داده بود. خبرگزاری تسنیم تا به حال خبر کشته شدن دست‌کم پنج افغانستانی ساکن ایران را در جنگ سوریه منتشر کرده است. همچنین کمپین فعالان بلوچ مهر امسال از سوء استفاده سپاه پاسداران از فقر در استان بلوچستان و تطمیع مردم این منطقه برای اعزام به سوریه خبر داده بود.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی تا به حال بیش از ۱۸۰ عضو سپاه پاسداران و یا نیروهای اعزام شده از سوی ایران در درگیری‌های سوریه کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    گر که پاسداری بمیرد جای او روید گلی . . . . گر بمیرند جملگی ایران گلستان می شود

  • لطیف

    بله من هم بسیار خوشحالم که این پاسدارها کشته می شوند. و از اینم خوشحالی بسیار غمگینم. آخرا چرا این بسیجیان و پاسداران تا این حد بیشرف از آب گندیده در امدند. من هم می گویم مرگ بر اسلام.

  • دانشجو از تهران

    چقدر دلم میخواست که من هم عزادار این کشته ها باشم. اما اینها تا توانستند کشتند و غارت کردند و ازاله ی بکارت کردند و سرکوب کردند و در وان ها به دختران و پسران ایرانزمین تجاوز کردند و از بد از سلفیان صدر اسلام با ما رفتار کردند بنا براین بسیار خوشحالم که اینها کشته می شوند. اینها رفتند سوریه ای بیدفاع را کشتند و خانه هاشان را تخریب کردند و شهرهاشان را تا شصت درصد نابود کردند تا ما را بترسانند. اما حالا آنها ترسیده اند و بزودی عقب خواهند نشست. یک دانشجوی سوریه ای در تهران به من گفت که بزودی اتفاقات مهمی در ایران خواهد افتاد. مرگ بر اسلام و مرگ بر روحانیت شیعه و سنی و سلفی و حنبلی زنده باد لاییسیته. مرگ بر خامنه ای در رائس و بر همه روحانیون بیشرف شیعه. مرگ بر پاسداران ضد ایران و بسیجیان آدمخوار.