ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارتش: ملزم به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت نیستیم

امیرسرلشکر عطاء‌الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را ناقض برجام ندانست و گفت این قطعنامه‌ها «فقط یک لاف است».

امیرسرلشکر عطاء‌الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را ناقض برجام ندانست و گفت این قطعنامه‌ها «فقط یک لاف است».

عطاء‌الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی

عطاء‌الله صالحی، روز پنج‌شنبه ۱۵ بهمن درباره نظر اخیر شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران گفت: «قطعنامه‌ها ناقض برجام نیست و مثل حرف‌های لاف است که زده می‌شود و ما نیز نه ملزم به اجرای آن‌ها هستیم و نه به آن‌ها توجه می‌کنیم؛ ما کار خودمان را می‌کنیم.»

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی افزود برنامه موشکی ایران «قوی‌تر و دقیق‌تر» خواهد شد اما این سلاح‌ها جنبه «بازدارندگی» دارد و تهدید علیه کشوری نیست.

ایران در تاریخ ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهرماه موشک بالستیک عماد را آزمایش کرد. در پی آن، آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در روز ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر از کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خواستند علیه آزمایش موشکی ایران که به‌گفته آن‌ها ناقض قطعنامه تحریم سازمان ملل است، اقدام کند. این چهار کشور در نامه‌ای که شامل جزئیاتی درباره پرتاب این موشک بود، گفته‌ بودند که موشک عماد «قادر به حمل سلاح هسته‌ای است.»

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل و به‌ویژه پاراگراف نهم آن، ایران را از انجام آزمایش‌ موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند، منع کرده است. این قطعنامه تا زمان اجرای توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند معتبر است.

در ماه نوامبر (آبان) سال جاری، متیو رای کرفت، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد که پرونده آزمایش اخیر موشک بالستیکی توسط ایران به کمیته تحریم این شورا ارسال شده است.

کارشناسان کمیته تحریم‌ شورای امنیت نیز روز ۱۵ دسامبر / ۲۴ آذر پس از تحقیقات خود در این زمینه آزمایش موشک بالستیک «عماد» توسط ایران را نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور دانستند.

با این‌حال به دلیل توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند بعید به‌نظر می‌رسد که این مورد در سازمان ملل پیگیری شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ماني از المان

    مملكت حسينقلي خاني، معلوم نيست كي به كيه! هر كِسي كه ميكروفون تريبوني دستش مي افته، صاحب اختيار همه چيزه، هر چي از دهنش در مياد، ميگه اخر كار هم به غلط كردن مي افتن و خسارت سنگين انرا مردم بايد بدهند. در سه مورد پيش خودتان قُلدري كرديد، لجاجت احمقانه در ادامه ان ١- حمله به سفارت أمريكا ٢- شروع و آدامه جنگ ٨ ساله و دسته گُل اخرى هم ساختن بمب أتم، چقدر هزينه اين سه حماقت شده، به كسي كه نميگيد، از أسراره نظامه و به كِسي هم ربطي نداره، كه هزا ران ميليارد دلار خسارت مادي داشته از خسارت جاني كه مردم پرداختند، فعلا چيزي نگيم، البته اين فقط سه عدد از شاهكارهاي نظام پليد اخوندي در اين ٣٦ سال است، از هزينه دخالت در عراق و سوريه و لبنان و يمن و بحرين و فلسطين و هر جاي ديگر كه رد پاي سپاه و اخوندها مثل روز روشن هوي است، بماند. خيلي پُرروي مي خواد كه باز ميگيد ما كار خودمان را ميكنيم

  • میترا

    تکرار سناریوی هسته ای! اولش همینجوری حرف می زدن. آخرش... یادمان باشد که آخرین قطعنامه شورای امنیت با سیستم موشکی ایران مشکل داشت و این شامل روسیه و چین هم می شود. پس قطع به یقین مردم ایران باید باز هم هزینه خریت و بی شعوری حکام خود را بدهند. یعنی نمی شود یک کشور دافاع موشکی لازم را بدون کرکری خواندن و زر و زر کردن داشته باشد؟ یعنی الان پاکستان هسته ای هر روز در بوق می دمد که ما بمب داریم و می خواهید فلان و بهمان کار را بکنیم. آیا این فرهنگ مزخرف خودنمایی و خود بزرگ بینی ایرانی نیست که دارد کار دست ما می دهد؟

  • حقیقتگو

    بله میلیاردها دلار از آیت الله اوباما به جیب هایشان روان شد و با پشبیانی پوتین گربه رقصادن بازی هاشون شروع شد.

  • farhad

    رهبر مزخرف انقلاب و رییس جمهور بیسوادش احمدی نژاد هم قطنامه های سازمان ملل را کاغذ پاره میدانستند . ولی وقتی لازم شد غلط هم کردند و چیز دیگری هم روش خوردند. شما هم به این آرزوت خواهی رسید .