ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه سوریه به نیروهای خارجی: در تابوت بازخواهید گشت

المعلم گفت که «عقل و منطق حکم می‌کند» که امکان ورود نیروهای عربستان سعودی در سوریه دور از ذهن است اما «از رهبری دیوانه عربستان هیچ عملی بعید نیست».

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه به نیروهای زمینی کشورهای خارجی که وارد این کشور می‌شوند هشدار داد که آن‌ها «در تابوت چوبی» به کشور خود بازخواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه سوریه، شنبه ششم فوریه/ ۱۷ بهمن در نشست خبری خود در این وزارت‌خانه به کشورهایی که تصمیم دارند نیروهای زمینی خود را وارد سوریه کنند هشدار داد.

المعلم گفت: «عقل و منطق حکم می‌کند که امکان ورود نیروهای عربستان سعودی در سوریه دور از ذهن است اما از رهبری دیوانه عربستان هیچ عملی بعید نیست».

ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان سعودی، پنجشنبه چهارم فوریه/ ۱۵ بهمن گفت اگر ائتلاف جهانی ضد داعش به ‌رهبری آمریکا موافق باشد عربستان سعودی حاضر است نیروی زمینی خود را وارد سوریه کند.

ایالات متحده آمریکا از این پیشنهاد عربستان استقبال کرد. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این پیشنهاد را در نشست وزیران دفاع عضو ائتلاف ضد داعش که قرار است در بروکسل برگزار شود بررسی می‎کنند.

وزیر خارجه سوریه می‌گوید که انجام هرگونه عملیات نیروهای خارجی در خاک سوریه که با هماهنگی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نباشد «اقدام به تجاوز» به شمار می‌رود و «با آن متقابلاً برخورد خواهد شد».

واکنش ایران به ورود نیروی زمینی عربستان به سوریه

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، شنبه ۱۷ بهمن گفت که عربستان سعودی «جرأت ندارد» دست به چنین اقدامی بزند زیرا «اگر رژیم آل سعود چنین کاری را کنند تیر خلاص به خود زده‌اند».

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در اینستاگرم خود از امکان وقوع «یک جنگ بزرگ در منطقه» بین روسیه، ترکیه، عربستان و سوریه خبر داد.

او اضافه کرد: «در آن صورت کل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت که البته ایران از آن دور می‌ماند».

رسانه‌های عربستان سعودی، جمعه ۱۶ بهمن خبر دادند که بحرین نیز آماده اعزام نیروهای نظامی به سوریه است. فواز بن محمد آل خلیفه، سفیر بحرین در بریتانیا این خبر را تکذیب کرد.

ایران از ابتدای اعتراضات مخالفان بشار اسد در سال ۲۰۱۱ نیروهای نظامی خود را در خاک سوریه برای کمک رسانی به دولت بشار اسد اعزام کرده است و همراه با حزب الله لبنان و روسیه ائتلافی برای تقویت نیروهای نظامی دولتی این کشور تشکیل داده است.

تعداد کشته‎‌شدگان نیروهای سپاه پاسداران ایران در درگیری‌های داخلی سوریه به حدود ۱۰۰ تن می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بازگان از تهران

    واقعا دمشان گرم این غربی ها که اینهمه شطرنج بازند. آنها چقدر خوب عراق را با دست ایرانی ها و خود عراقی ها سوریه را بدست پاسداران و بسیجیان ایرانی و داعشیان بیداری اسلام روحانیت شیعه و نه بدست اسراییل و بدست یکدست خامنه ای زعیم عالی قدر و رهبر معظم انقلاب تخریب و نابود کردند و مردمش را نه بدست اسراییل بلکه بدست برادران روحانی شیعه و بازوی سرکوبشان پاسداران و بسیجیان نابود کردند و زنانشان را در بازارهای صفا و مروه و عرفات محمد امین فروختند و همه و همه نه بدست دشمن که بدست حماقت رهبر معظم انقلاب که در حد گماشتگی و روسپی بلادیمیر پوتین خودش را بالا کشید بله همه ی اینها را راهبر معزم انقلاب به خلا انتجام شد. ولی غربی ها و پوتینی ها روسیه خوب آقا رو از پشت رهبری کردند و سلطان سلمان را هم به جان آقا انداختند تا کمر آقا رو زیر شکمش له کنه و دماغ آقا را به ناپاکی بیالایه.

  • nader

    انقلاب اسلامی آش دست پخت کارتر بود که حاصل تماسهای بهشتی در سفارت امریکا در تهران با سولیوان و آقای ریچارد فالک مامور سیا و رمزی کلارک (وزیر دادگستری پیشین ایالات متحده) و‌ فیلیپ لوس و ریچارد کاتم در نوفل لوشاتو با خمینی و تیم امریکایی - یزدی قطب زاده وبنی صدر بود تا تعهد بگیرند بعد از شاه ٬ دستورات را گوش دهند و حکومت اسلامی راه بیاندازند وگروههای روشنفکر و کمونیست و ملی را سرکوب ( تسخیر سفارت پیرو ی همین توافق بود) و با ایجاد جنگ و تنش در منطقه ٬ آن را نابود و کشورههای منطقه را بفروش بیشتر و ارزان نفت برای خریدهای میلیاردی اسلحه سوق دهند (پترو دلار ها را پس بدهند) و حکومت امریکا و انگلیس و فرانسه از موجودیت حکومت اسلامی دفاع کند( توافق الکی هسته ای نیز مطابق نقشه بود).

  • nader

    آلن ایر همچنین در پاسخ به این پرسش صدای آمریکا که آیا جان کری وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست بین المللی کمک‌کنندگان سوریه در لندن با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدرا داشته یا خیر، گفت دو وزیر به صورت منظم و مسنتمر با هم در تماس هستند و همواره بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید شده است.!! ایشان جوک میگویند؟!

  • میترا

    فقط مانده بود که بگوید مثل ایرانی ها با تابوت بر می گردید خونه!

  • حقیقتگو

    بله ایت الله اوباما به تحریک اسلحه سازان و اسلحه فروش های امپریالیست واغتشاشگر خاورمیانه بدرستی از فاجعه آزاد سازی میلیاردهادلار پول های بلوکه شده که حق مسلم و سهم مردم ایران بود و روان کردن به جیب های عبابردوشان و چپاولگر ایران آگاه بود. برای ادامه جایت امپریالیست پسند بشار اسد در سوریه و در آتش سوزاندن خاورمیانه نیاز به میلیاردها دلار بلوکه شده در بانک های غربی بود. قلدری های یک موجود تمام جانی و فاسد و الدنگی که برای پر کردن جیب هایش بعنوان وزیر خارجه سوریه اخطار می کند در حقیقت بر پایه پشیبانی آیت الله اوباما است.