ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرمایش هوا و خطر خشک‌شدن ۱۶۵ سفره آب زیرزمینی در ایران

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش درجه گرمای هوای ایران طی سه دهه اخیر گفت و نسبت به خشک شدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی ایران هشدار داد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش درجه گرمای هوای ایران طی سه دهه اخیر گفت و نسبت به خشک شدن سفره‌های آب‌ زیرزمینی ایران هشدار داد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) معصومه ابتکار روز دوشنبه ۱۹ بهمن در مراسم درختکاری در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: «۱۶۵ دشت شامل سفره‌های زیرزمینی در معرض تهدید قرار دارند که اگر به آن رسیدگی نشود، به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار می‌شوند.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود ایران طی ۳۰ سال اخیر تا ۱.۵ درجه افزایش گرمای هوا داشته است.

ابتکار با اشاره به نشست آب و هوایی پاریس که ۱۹۵ کشور در آن گرد آمده بودند و تصمیم بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گرفتند گفت: «ایران تصویب کرد که انتشار چهار درصد غیرمشروط و هشت درصد مشروط به برداشتن تحریم‌ها انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا ۲۰۳۰ کاهش دهد.»

به‌گفته او در ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی، توسعه، جنگ، افزایش جمعیت و مهاجرت بیش از ۲۴ میلیون نفر طی دو دهه از روستا به شهر، مشکلات بیشتری برای محیط زیست به‌وجود آمده و این کشور با چالش‌های بسیاری مواجه شده است.

معصومه ابتکار گفت: «در موضوع ردپای اکولوژیک، وضعیت کشور از متوسط جهانی، بسیار بدتر است و این زنگ خطری برای طبیعت ایران به‌شمار می‌رود.»

نتایج یک پژوهش سالانه زیست محیطی در دانشگاه ییل آمریکا بر روی  ۱۸۰ کشور جهان نشان می‌دهد که ایران در رتبه صد و پنجم حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی و سلامت انسان‌ها قرار دارد.

در این پژوهش ایران نسبت به سال قبل چهار پله سقوط کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.