ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم برلین با «درود بر سزار» آغاز به کار کرد

برلیناله با تازه‌ترین ساخته برادران کوئن افتتاح شد. در شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین، رفیع پیتز و مانی حقیقی، بر سر به دست آوردن خرس طلای برلین با هم رقابت می‌کنند.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین شامگاه ۱۱ فوریه با تازه‌ترین ساخته جوئل و ایتن کوئن کارش را آغاز کرد. این فیلم «درود بر سزار!» نام دارد و در بخش غیر رقابتی برلیناله به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم برلین با شعار «خوشبختی برای همگان» کارش را آغاز کرد

جاش برولین، جرج کلونی، تیلدا سوئینتن و فرانسیس مکدارمند در «درود بر سزار!» بازی می‌کنند و روی فرش قرمز برلیناله ظاهر می‌شوند.

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین در یک نشست خبری اعلام کرده بود که پناهجویان و آوارگی انسان‌ها از موضوعات مهم شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین با شعار «حق خوشبختی» برای همه انسان‌هاست. درباره این موضوع فیلم‌هایی در بخش‌های مختلف برلیناله به نمایش درمی‌آید از جمله فیلم «آتش در ساحل»، ساخته جیانفرانکو روسی، فیلمساز ایتالیایی که در جزیره لامپدوزا فیلمبرداری شده است.

در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین مجموعاً ۴۳۴ فیلم در بخش‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.

پوستر شصت و ششمین برلیناله

«من نرو هستم» ساخته رفیع پیتز، فیلسماز ایرانی درباره موضوع پناهجویی و مهاجرت برای اولین بار در جهان در جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید. این فیلم محصول مشترک آلمان، فرانسه و مکزیک است و همراه با فیلم «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی با فیلم‌هایی از کشورهای بوسنی، دانمارک، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، کانادا و هلند بر سر به دست آوردن خرس طلا و نقره برلیناله رقابت می‌کند.

فیلم‌های «رؤیای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و فیلم داستانی «والدراما» ساخته عباس امینی به تهیه‌کنندگی مجید برزگر نیز در بخش «نسل نو» شصت و ششمین دوره جشنواره برلین به نمایش درمی‌آیند.

«لانتوری»، ساخته‌ رضا درمیشیان در بخش پانورامای برلیناله ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته می‌‌شود.

فیلم ۴۸۵ دقیقه‌ای «لالایی برای راز غم‌انگیز» به کارگردانی لاو دیاز، سینماگر فیلیپیی طولانی‌ترین فیلم بخش اصلی جشنواره فیلم برلین است. فیلم ۷۰۹ دقیقه‌ای «سایه شامیسو» ساخته اولیرکه اوتینگر، فیلمساز آلمانی طولانی‌ترین فیلمی‌ست که در این دوره از جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید. برخی از منتقدان از گزینش این دو فیلم طولانی انتقاد کرده‌اند.

فیلم «شی‌راک» به کارگردانی اسپایک لی از فیلم‌های مهم این دوره جشنواره فیلم برلین در بخش غیر رقابتی شرکت دارد. این فیلم اولین اثری‌ست که توسط شرکت پخش و فروش آمازون تهیه شده.

«شی‌راک» یک طنز اجتماعی‌ست درباره خشونت در شهر شیکاگو. اسپایک لی که مراسم اسکار را تحریم کرده، روی فرش قرمز برلیناله حاضر می‌شود. توماس وینتربرگ، کارگردان دانمارکی و آندره تشنیه، کارگردان فرانسوی از دیگر سینماگران مهمی‌اند که روی فرش قرمز برلیناله می‌روند.

مریل استریپ، بازیگر آمریکایی و برنده سه جایزه اسکار در مشایعت دیتر کوسلیک، مدیر کهنه‌کار برلیناله

در طول ۱۴ سالی که دیتر کوسلیک مدیریت جشنواره فیلم برلین را به عهده دارد، برای اولین بار در این دوره از این جشنواره سینمایی که قصد داشته «ویترین سینمای آلمان» باشد، فقط یک فیلم از آلمان در بخش اصلی به نمایش گذاشته می‌شود: فیلم «۲۴ هفته» ساخته آنه زوهرا براشد. مسئولان برلیناله بارها در نشست‌های خبری تأکید کرده‌اند که سینمای آلمان در سال گذشته گرفتار فترت بوده و به همین دلیل در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین هم حضور برجسته‌ای ندارد.

مریل استریپ، بازیگر آمریکایی و  برنده سه جایزه اسکار ریاست هیأت داوران این دوره از جشنواره فیلم برلین را به عهده دارد. او شاخص‌ترین چهره سینمایی روی فرش قرمز برلیناله است.

موگوشاتا شوموفسکا (کارگردان)، کلایو اوون (بازیگر فیلم)، لارس آیدینگر (بازیگر تئاتر و سینما)، آلبا رورواخر (بازیگر فیلم)، بریژیت لاکومب (عکاس) و نیک جیمز (منتقد فیلم) اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم برلین را تشکیل می‌دهند.

جرج کلونی، نیکول کیدمن، دانیل برول، اما تامپسون و ژرار دوپاردیو از دیگر بازیگران سرشناسی‌اند که به برلین دعوت شده‌اند.

خرس افتخاری این دوره از جشنواره به میشائل بال‌هاوس، فیلمبردار برجسته آلمانی در تقدیر از یک عمر تلاش هنری او اهدا می‌شود. بال‌هاوس با سینماگران سرشناسی مانند راینر ماریا فاسبیندر، رابرت ردفورد، ولفگانگ پترسن و مارتین اسکورسیزی همکاری کرده. «رنگ پول» و «دار و دسته‌های نیویورکی» از فیلم‌های شاخصی است که بال‌هاوس فیلمبردار آن‌ها بوده است.

شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین تا ۲۱ فوریه ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.